پیشنهاد مدیران محله منطقه 20 اساس طرح‌های محله محور

راگا نیوز: عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، از این پس طرح‌های محله محور منطقه 20 بر اساس پیشنهاد مدیران محله و با توجه به مقتضیات و شرایط محلی آنان ابلاغ می‌شود.

به گزارش راگا نیوز، سردار مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر تهران در منطقه 20، فعالیت مدیران محله و شورایاران، امکانات، ساختار و سازماندهی آنان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون از این پس طرح‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی محله‌های 22گانه منطقه 20 بر اساس طرح‌های پیشنهادی مدیران محله و شورایاران این منطقه که مبتنی بر شرایط و مقتضیات محله است، شکل می‌گیرد.

وی به ضرورت حرکت جهادی و بسیجی‌وار شورایاری‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: واگذاری تمام فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی به مدیران محله از مهم‌ترین راهبردهای طرح مدیریت محله بوده و این درحالی است که هم اکنون جایگاه این طرح در شهرری به نقطه مناسبی رسیده است.

طلایی ظرفیت اجتماعی شکل گرفته را ارزشمند برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه مدیران محله و شورایاران از بدنه مردم محلی هستند با در نظر گرفتن ملاحظات مهمی همچون ارتقای هویت دینی، انقلابی و ملی، سبک زندگی مبتنی بر ارزش‌های ملی و دینی و تغییرات فرهنگی بهترین پیشنهاد دهنده برای محله خود محسوب می‌شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: رشد هفت برابری فضاهای فرهنگی و اجتماعی، رشد 115 درصدی فضاهای سبز شهری، توسعه شبکه معابر شهری و بزرگراه‌ها، گسترش شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و صدها پروژه دیگر در این منطقه برآیندی از 524 طرح عمران شهری در حوزه‌های ترافیکی، عمرانی، اجتماعی و امور شهری است که با تخصیص یک‌هزار میلیارد تومان طی هفت سال گذشته در این منطقه به بهره‌برداری رسیده است.

وی احداث بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی‌ ـ ورزشی قمر بنی هاشم (ع) در این منطقه را مصداقی دیگر از عینیت یافتن رویکرد مورد اشاره عنوان کرد و افزود: امتداد بزرگراه امام علی (ع) با طول مسیر شش کیلومتر با سرعت و دقت در حال اجراست که 3 کیلومتر آن زیر آسفالت رفته و مابقی نیز تا پایان بهمن ماه آماده می‌شود و این درحالی است که بیشترین مسیر این بزرگراه در منطقه 20 ساخته می‌شود.

طلایی در پایان به وجود 30 نقطه جمعیتی در بخش حریم این منطقه اشاره کرد و یادآور شد: ساخت سوله‌های ورزشی، بوستان، زمین چمن مصنوعی و هوشمندسازی مدارس و بازسازی مساجد فرسوده و قدیمی از اقدامات اولویت‌داری است که در محدوده حریم منطقه 20 انجام شده است و همچنان ادامه دارد.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment