کارشناس تغذیه شبکه بهداشت ری وضعیت دریافت ید در شهرستان را مناسب دانست

به گزارش راگانیوز  طرح سنجش ید ادرار دانش آموزان چند سالی است که در کشور اجرا شده و از نتایج آن برای برنامه‌ریزی استفاده می‌شود.

دقیقی کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه شبکه شهرری در مورد نتایج به‌دست‌آمده در شهرستان گفت: خوشبختانه کمبود شدید ید در شهرستان نداریم و این خود شاخص خوبی است.

وی ادامه داد: آگاهی خانواده‌ها در مورد نحوه صحیح نگهداری نمک یددار و مضرات مصرف نمک سنگ در مراکز بهداشتی درمانی حدود هشتاد درصد است که آمار قابل قبولی است.

دقیقی گفت: آموزش به گروه‌های مختلف از مهم‌ترین برنامه‌های واحد تغذیه است که توسط کارشناسان انجام می‌شود و در نظر است این فعالیت‌ها در روستاها با جدیت بیشتری انجام شود زیرا آموزش و اطلاع‌رسانی بهترین شیوه برای ترغیب مردم به استفاده از نمک یددار است.

کارشناس شبکه بهداشت شهرری افزود: در این آموزش‌ها تلاش می‌شود تا اطلاع‌رسانی دقیق صورت گیرد چون متأسفانه برخی از افراد از ترس کمبود ید، نمک بیشتری استفاده می‌کنند که این خطرات دیگری را به دنبال دارد.

دقیقی در پایان گفت: انجام چنین تحقیقاتی در برنامه‌ریزی‌های آتی بسیار مفید و مؤثر است و این شبکه تلاش می‌کند تا از نتایج اعلام‌شده برای تدوین برنامه‌های خود استفاده کند.

بهداشتتغذیهدانستدردریافتراریشبکهشهرریشهرستانمناسبوضعیتکارشناسید
نظرات (0)
Add Comment