کارشناس تغذیه شبکه بهداشت شهرستان ری علل شکست در رژیم‌های لاغری را بیان کرد

چاقی یک معضل است به چند دلیل. چاقی علاوه بر اینکه زیبایی فرد را مختل می‌کند، می‌تواند زمینه‌ساز یا تشدیدکننده بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت، فشارخون و بیماری‌های قلبی باشد. به همین دلیل این روزها همه در تلاش هستند تا به وزن ایدئال برسند یا آن را حفظ کنند. پس چرا بسیاری در این امر موفق نیستند؟

مهسا بهراد مهر کارشناس تغذیه شبکه در این رابطه گفت: رعایت یک برنامه صحیح تغذیه و سبک زندگی سالم مهم‌ترین گام دررسیدن به وزن دلخواه است ولی اکثر مردم تصور می‌کنند فقط باکم خوردن می‌توانند وزن خود را کم کنند. یک بررسی نشان می‌دهد اگر روزانه 1100 کیلوکالری از حجم غذای دریافتی خود کم کنید در هفته یک کیلوگرم از وزن شما کاسته خواهد شد ولی اگر شش‌صد کیلوکالری از غذای خود کم کنید و با فعالیت بدنی روزانه پانصد کیلوکالری بسوزانید در هفته دو کیلو وزن از دست خواهید داد. این بررسی به‌خوبی نقش فعالیت بدنی را در رژیم‌های لاغری نشان می‌دهد.

بهراد مهر ادامه داد: داشتن سبک زندگی سالم بهترین روش برای رسیدن به وزن طبیعی است. سبک زندگی سالم ابعاد گسترده‌ای دارد. خوردن مواد غذایی سالم، استفاده از همه گروه‌های خوراکی‌ها، استفاده از مواد غذایی مناسب با توجه به سن و میزان فعالیت، داشتن تحرک بدنی کافی، غربالگری منظم ازنظر بیماری‌های زمینه‌ای و داشتن خواب و استراحت کافی همه می‌تواند سلامت را به همراه داشته باشد.

کارشناس تغذیه شبکه شهرری به رژیم‌های نادرست اشاره کرد و گفت: این روزها همه‌جا انواع و اقسام رژیم‌های لاغری را تجویز می‌کنند که بسیاری از این برنامه‌ها صحیح نیست. رژیم آب، رژیم بستنی، رژیم انگور و ازاین‌دست برنامه‌ها فقط جنبه تبلیغی داشته و نه‌تنها باعث کاهش وزن نمی‌شود بلکه می‌تواند آسیب‌های جدی به‌سلامتی فرد بزند. توجه داشته باشید که رژیم صحیح برنامه‌ای است که در آن فرد روزانه از همه گروه‌های مواد غذایی استفاده کند.

بهراد مهر در پایان‌بر استمرار رژیم غذایی تأکید کرد و گفت: هرگز برای کاهش وزن عجله نکنید و فریب تبلیغات مختلف را نخورید. در حال حاضر هیچ دارویی ساخته نشده که بتواند در مدت کوتاهی باعث از دست دادن وزن شود؛ بنابراین حوصله داشته باشید و اجازه دهید با رعایت یک برنامه غذایی سالم وزن خود را به‌تدریج از دست دهید. این کار سبب می‌شود علاوه بر رسیدن به وزن ایدئال سلامتی خود را هم تضمین کنید.

بهداشتبیانتغذیهدررارژیمهایریشبکهشهرریشهرستانشکستعلللاغریکارشناسکرد
نظرات (0)
Add Comment