کارگاه آموزشی هرمادر ایرانی یک مربی قرآنی در شهرستان ری برگزار شد

نخستین کارگاه آموزشی ‘هر مادر ایرانی یک مربی قرآنی’ با موضوع شیوه های آسان سازی و لذت بخش کردن و آموزش مرحله ای نماز ویژه کودکان به صورت تئوری و عملی در شهرستان ری برگزار شد.

مشاورفرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: در این کارگاه تکنیک های دعوت به نماز، تکرار و تثبیت نماز همراه با رعایت اصل الگو سازی واحد به مادرانی که فرزندان کمتر از 10سال دارند، آموزش داده شد.

‘علی رسولی’ افزود: همزمان با اجرای این طرح، مربیان آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری کارگاه تخصصی نماز را با هدف توسعه و ترویج نماز در مدارس این ناحیه به انجام رساندند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع بیش ازهفت کارگاه آموزشی در این زمینه و طی ماههای آبان و آذر سالجاری برگزارخواهد شد، تصریح کرد: دومین کارگاه نیز با موضوع حفظ قرآن همراه با بازی است که در این کارگاه مدرسان به مادران روش های حفظ قرآن با بازی را آموزش می دهند.

رسولی هدف از برگزاری این کارگاه ها را کاهش رفتار نامطلوب و افزایش رفتار پسندیده و ارتقای دانش صحیح تربیت فرزندان ذکر کرد و گفت: ‘فرزند پروری مثبت’ موضوع سومین کارگاه آموزشی است که در آن شیوه های نوین تربیت فرزند با رعایت اصل الگوسازی واحد و محوریت بهبود ارتباط و اثر بخشی خود کنترلی و مدیریت رفتار والدین و کودک آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود بیش از 300 مادر قرآنی در کلاس ها حضور یابند اظهارداشت: ‘مهدی فاضلی’ مولف کتاب های کودک و رتبه اول جشنواره ملی شیوه های نوین آموزش های قرآنی در کشور، مدرس این کارگاه است.

رسولی گفت: کارگاه های یادشده بصورت رایگان و برای سومین سال پیاپی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و موسسه ریحانه النبی(ص) برگزارمی شود.

آموزشیایرانیبرگزاردرریشدشهرریشهرستانقرآنیمربیهرمادرکارگاهیک
نظرات (0)
Add Comment