انشایی ادامه داد: «آبگینه متشکل از شیشه گری فوتی و دمیدن در لوله ای است که در انتهای آن خوراک یا شیشه مذاب وجد دارد که با شکل دادن و سرد شدن شیشه های هنری در سطرح و رنگ های مختلف تولید می شود.»
وی گفت: «در گذشته کارگاه های تهران از سوخت مازوت استفاده کرده و در ورامین و شهریار و شهرری مستقر شدند و همین امر در گذشته جاذبه ای برای گردشگران بوده است.»
انشایی افزود: «مردم در گذشته تلاش داشتند از کارگاه های شیشه گری در اطراف تهران بازدید کنند و همین امر منجر به شکل گیری تورهای [گردشگری] در گذشته بود.»
وی در اینباره افزود: «بعنوان مثال کارگاه علی بابا بختیاری در شهرری همواره پذیرای بازدید کنندگان بود و بدین منظور امکاناتی را نیز فراهم کرده بود.»
در ادامه رحیم عنبر، جانشین معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان تهران با اشاره به اینکه آثار متاخر موجود در تهران در کنار ترافیک و آلودگی بیشتر در اذهان عموم از وضعیت گردشگری پایتخت نمود دارد، اظهار کرد: «یکی از دلایل انتخاب نکردن تهران بعنوان مقصد گردشگری عدم اطلاع از وضعیت این شهر است.»
وی افزود: «عموما مردم تهران در روزهای جمعه نمی دانند کدام مقصد را در شهر خود انتخاب کنند. بهترین روز بازدید از موزه های تهران روزهای جمعه است و حداقل موزه های تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی، روز تعطیل ندارند.»
عنبر ادامه داد : «تهران آئینه تمام نمای تاریخ معاصر ایران است و بیش از ۲۲۰ سال بلا انقطاع مرکز اداری سیاسی ایران بوده است.»
معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی در مصاحبه با رادیو گفت وگو تصریح کرد: «هر یک از جاذبه های تهران دارای منشأ تاریخی است و حتی فرمان مشروطه را در این شهر به امضا رسانده اند.»
همچنین علیرضا جعفری، معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی استان تهران در رابطه با عملکرد این سازمان اظهار داشت: «با توجه به تاسیسات مختلف برای ایجاد فضاهای گردشگری هزینه های مضاعفی ایجاد شده است.»
وی با ذکر این مطلب از وجود نقصان ها سخن گفت و افزود: «هدف اصلی ما پوشش این وضعیت و حمایت از سرمایه گذاری های انجام شده است.»
جعفری در عین حال گفت: «تفاوت نرخ ارز منجر شده حوزه هتلینگ، سرگرمی و تهیه تجهیزات و ساخت ساز با چالش رو به رو شود و دولت ضمن حمایت از سرمایه گذاران در راستای تحقق اهداف اصلی سازمان میراث فرهنگی تلاش می کند.»