کارگروه میزسنگ شهرستان ری به عنوان پایلوت استان تهران عمل خواهد کرد

 رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان ری: کارگروه تخصصی میزسنگ شهرستان ری به عنوان پایلوت استان تهران مباحث حوزه صادرات و فوریت های تخصصی از سوی کارشناسان این عرصه را مورد بررسی قرار خواهد داد.

عزیزالله افضلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: در این نشست های تخصصی موارد و موضوعات مطرح شده از سوی کارشناسان و تولید کنندگان به اداره صنعت ، معدن و تجارت استان تهران و سپس با وزارتخانه متبوع و وزیر محترم به عنوان متولیان امر صنعت، معدن و تجارت کشور تا رسیدن به نتیجه در میان گذاشته خواهد شد.

وی گفت: تعرفه های گمرکی ، ترانسفر و نقل و انتقال پول ، مالیات و ارزش افزوده و هزینه حمل و نقل زمینی و دریایی از جمله موارد عمده مورد اشاره تولید کنندگان سنگ و صادر کنندگان کالاهای غیر نفتی می باشد.

رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان ری اظهارداشت: قیمت تمام شده کالاها در سیکل تهیه و تولید و توزیع کالاهای مصرفی و بویژه صادراتی نقش مهمی را ایفا می کند و از زمان اجرای طرح هدفمندی یارانه و مشخص شدن قیمت حامل های انرژی ، تاثیرات این بخش در زمینه کالاهای تولیدی و صادراتی در بخش صنعت مورد پرسش و پاسخ بسیاری از صنعتگران و مسوولان واقع شده است.

افضلی بیان داشت: مشکلات اساسی در حوزه صادارات غیرنفتی متاسفانه به موارد تحریم ها گره خورده و موارد سیاسی وارد عرصه اقتصاد شده است و لذا همه دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی برای توسعه صادرات غیرنفتی و خارج شدن از رکود اقتصادی با همکاری و تعامل نسبت به اصلاح روش ها اقدام اساسی انجام دهند.

وی گفت: در این نشست های تخصصی مصوبات آن به استحضار تصمیم گیرندگان خواهد رسید تا خروجی خوبی داشته باشد و مشکلات فرایند تولید ، خرید مواد اولیه، قیمت تمام شده ، ارایه تسهیلات بانکی و تعرفه های گمرکی و مسایل مالیاتی در حوزه صنعت و تجارت و حمل و نقل کالاهای صادراتی ، اصلاح و زمان اجرای مصوبات در کوتاه ترین زمان ممکن عملیاتی شود.

شهرک صنعتی شمس آباد در 35 کیلومتری جاده تهران – قم واقع شده و هم اکنون در این شهرک صنعتی با بیش از 2891 هکتار وسعت 1100 واحد صنعتی و تولیدی با 30 هزار نفر فعالیت دارند که از این تعداد بالغ بر 200 واحد در بخش سنگ فعالیت می کنند.

استانبهتهرانخواهدریشهرریشهرستانعملعنوانمیزسنگپایلوتکارگروهکرد
نظرات (0)
Add Comment