کاشت نهال در 100 مدرسه جنوب تهران

معاون امور شهری منطقه 20 گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید کارشناسان اداره فضای سبز در 100 مدرسه منطقه 20 حضور می‌یابند و هر دانش‌آموز با کاشت یک نهال به نام خودش وظیفه نگهداری و آبیاری آن را بر عهده می‌گیرد.

سعید شیرازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب تهران، گفت: در راستای اجرای طرح استقبال از مهر، کارشناسان اداره فضای سبز از ابتدای مهرماه برای برگزاری مراسم درختکاری در 100 مدرسه منطقه حضور می‌یابند و هر دانش‌آموز با کاشت یک نهال به نام خودش وظیفه نگهداری و آبیاری آن را در طول زمان تحصیل بر عهده می‌گیرد.

معاون امور شهری منطقه 20 افزود: در آستانه بازگشایی مدارس، کارشناسان مرکز آموزش گل و گیاه شهرداری در مدارس منطقه حضور یافته و با هرس درختان، به‌زراعی فضای سبز و اهدای گلدان، فضای مدارس را برای استقبال از دانش‌آموزان تلطیف و آماده‌سازی می‌کنند.

شیرازی اظهار داشت: در روز اول مهرماه نیز کارشناسان مرکز گل و گیاه در مراسم جشن بازگشایی مدارس شرکت کرده و با اهدای شاخه‌های گل بریده و گلدان به دانش‌آموزان، سال تحصیلی جدید را تبریک می‌گویند.

وی در ادامه از برپایی همایش سراسری گیاهان دارویی در منطقه 20 خبر داد و گفت: به منظور ترویج فرهنگ استفاده از گیاهان دارویی و جایگزین کردن آنها به جای داروهای شیمیایی در تاریخ 23 شهریورماه همایش تخصصی آموزش کاربردی گیاهان دارویی برای کارشناسان مرکز گل و گیاه برگزار می‌شود تا در ترم پاییزه آموزش گل و گیاه، نحوه کاشت، نگهداری و فواید گیاهان دارویی به عنوان سرفصلی جدید به مخاطبان آموزش داده شود.

معاون امور شهری منطقه 20 با اشاره به ایجاد مزرعه کاشت سبزیجات خوراکی در فضای دو مرکز آموزش و مشاوره گل و گیاه واقع در بزرگراه شهید کریمی و محله 13 آبان اظهار داشت: در حال حاضر کاشت چند گونه جدید گیاهان دارویی در مزرعه خانواده آغاز شده است و شهروندان می‌توانند به مرکز آموزش و مشاوره گل و گیاه در بزرگراه شهید کریمی، بعد از ورودی امام علی(ع)، مجاور بوستان فجر مراجعه کنند یا با شماره تلفن 33394939 تماس بگیرند.

 

100تهرانجنوبدرشهرریمدرسهنهالکاشت
نظرات (0)
Add Comment