کانال های فاضلاب بر شهرستان ری نمونه برداری شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: به منظور پیشگیری و سنجش آلودگی آب های سطحی، کانال های فاضلاب بر سطح شهرستان نمونه برداری شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری، ‘محسن شوکتی’ اظهارداشت: کارشناسان این اداره در یک همکاری مشترک با کارشناسان آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، از کانال های فاضلاب بر فیروزآباد و سرخه حصار این شهرستان نمونه برداری کردند.

وی هدف از این نمونه برداری را سنجش و پایش میزان آلایندگی روان آبهای سطحی ورودی به شهرستان ری از طریق این کانالها به لحاظ پارامترهای میکروبی، شیمیایی و فلزات سنگین ذکرکرد وافزود: آبهای ورودی به این کانال ها به دلیل تخلیه انواع فاضلاب خانگی و صنعتی و زباله به یک فاضلاب آلوده کننده تبدیل شده که به اراضی کشاورزی شهرستان صدمات جبران ناپذیری وارد می سازد.

وی تصریح کرد: اگر این آب های سطحی شهر تهران که وارد حوزه ری می شود تصفیه و به نحو درست مدیریت شود، می توان از آن برای آبیاری زمین های کشاورزی مستعد در این شهرستان استفاده و موجبات آبادانی منطقه را فراهم کرد.

شوکتی در خصوص تشکیل سومین کارگروه پسماند شهرستان در سالجاری با حضور بخشدار مرکزی نیزگفت: در نشست صمیمی با حضور اعضا ضمن طرح مصوبات جلسه قبل، مسائل و مشکلات پسماند بخش مرکزی شهرستان مطرح و از سوی اعضاء مورد بررسی قرار گرفت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرری افزود: برخورد با عوامل تخلیه زباله های خانگی و بیمارستانی در اراضی روستای گل تپه کبیر، آخرین وضعیت سایت دپوی نخاله های ساختمانی و سنگبریها در شهرک صنعتی شمس آباد و پیگیری مشکلات پسماند این شهرک در این جلسه تصویب شد.

شوکتی اظهارداشت: ارسال گزارش برنامه عملیات مدیریت پسماند و خوداظهاری در پایش کلیه واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شمس آباد به اداره حفاظت محیط زیست ، بازدید ادارات جهاد کشاورزی ، شبکه دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری از واحدهای دامداری که توسط زباله تعلیف می شوند و اقدام قانونی در خصوص واحدهای آلاینده ، از دیگر مصوبات این جلسه بود.

بربرداریریشدشهرریشهرستانفاضلابنمونههایکانال
نظرات (0)
Add Comment