کانون هنرمندان پشتوانه فرهنگی و هنری و از ذخایر معنوی جامعه است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: کانون هنرمندان پشتوانه آثار فرهنگی و هنری و از جمله ذخایر معنوی جامعه به شمار می رود.

مهدی ابوالحسنی  با بیان اینکه پس از برگزاری نوزدهمین جشنواره تئاتر استان تهران کانون هنرمندان ری راه اندازی می شود، افزود: راه اندازی کانون هنرمندان در این شهرستان ، نخستین گام در واگذاری امور هنری به اهالی هنر و فرهنگ است.

وی ادامه داد: کانون هنرمندان پس از ثبت قانونی می تواند فعالیت های هنری متنوع اعم از برپایی کلاس های آموزشی، مراسم تجلیل از هنرمندان، نقد کتاب و مشاعره و شب شعر را با نظارت و حمایت اداره ارشاد برگزار کند.

ابوالحسنی انجام برنامه هایی در زمینه مباحث اقتصاد هنری، فرهنگی و اشتغالزایی و ایجاد بازارچه های هنری، خرید کتاب از نویسندگان و راه اندازی صندوق اعتباری هنرمندان را از دیگر اقداماتی ذکر کرد که کانون هنرمندان ری قادر به فعالیت در این زمینه های خواهد بود.

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ری با اشاره به اینکه تاکنون در حدود یک هزار و 500 نفر از هنرمندان شهرستان در بانک اطلاعاتی این اداره ثبت نام کرده اند، افزود: با این وجود رقم واقعی هنرمندان و اصحاب فرهنگ ری بسیار بیشتر از این رقم می باشد که بستر سازی و بالفعل درآوردن این ظرفیت بزرگ نیازمند امکانات سخت افزاری مناسب است و امیدواریم با همکاری نهاد های ذیربط این مساله تحقق یابد .

وی در خصوص برپایی نوزدهمین جشنواره تئاتر استان تهران اظهار داشت: این جشنواره امسال برای اولین بار در ری برگزار می شود و تا به حال 60 اثر به دبیرخانه رسیده که از بین آنها 9 اثر به بخش جشنواره راه یافته و در نخستین روز از برگزاری جشنواره، چهار نمایش در سه مرکز فرهنگی هنری شهرستان ری به روی صحنه خواهد رفت.

ابوالحسنی اظهار داشت: همه این آثار در مدت چهار روز در شهر ری اکران خواهد شد و تلاش می شود همه 9 اثر راه یافته به جشنواره اجرای عمومی داشته و برگزیدگان نیز به جشنواره منطقه ای و جشنواره تئاتر فجر راه یابند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: هر روز سه نمایش و در سه سالن مجتمع فرهنگی و هنری شیخ ابوالفتوح رازی (میدان نماز)، سالن کانون فرهنگی هنری سمیه (سه راه ورامین ) و سالن کتابخانه شیخ صدوق (فلکه اول دولت آباد ) اکران می شود.

وی افزود: اجرای نمایش ها تا روز بیستم شهریورماه ادامه خواهد داشت و در روز بیست و یکم مراسم اختتامیه برگزار و آثار برتر معرفی می شود.

ابوالحسنی با بیان اینکه از مجموع 60 اثر رسیده از سوی هنرمندان استان تهران،

تعداد 10 اثر متعلق به هنرمندان ری می باشد، افزود: در برگزاری این جشنواره فرمانداری، بخشداری مرکزی، آموزش وپرورش ناحیه 1 و 2، مدیریت فرهنگی شهرداری منطقه 20 و اداره میراث فرهنگی شهرستان ری همکاری و مشارکت دارند.

نوزدهمین جشنواره تئاتر استان تهران در راستای ارتقا، اعتلا، تشویق و ترویج اجرای عمومی آثار نمایشی و مستمر در سطح استان به ویژه شهرستان های تابعه، از امروز تا 21 شهریور ماه به میزبانی شهرستان ری و به همت معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن نمایش شهرستان ری برگزارمی شود.

ازاستجامعهذخایرشهرریفرهنگیمعنویهنرمندانهنریوپشتوانهکانون
نظرات (0)
Add Comment