کتابخانه های عمومی شهرری مرمت و بهسازی شد

 به گزارش راگانیوز علی اکبر قربانی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: کار تعمیر و بهسازی کتابخانه پروین اعتصامی قیامدشت با هزینه 100 میلیون ریال و نوسازی بخش هایی از کتابخانه عمومی صاحب بن عباد خاور شهر با هزینه 122میلیون ریال از محل اعتبارات اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران انجام شد.

وی افزود: تجهیز بخش کودک شامل خرید قفسه های کتاب و نشریات ویژه کودکان و نوجوانان ، کف پوش کردن، مرمت و بهسازی سیستم روشنایی و سرمایشی و نیز رفع مشکلات تاسیساتی و خرید تجهیزات رفاهی از مهمترین کارهای صورت گرفته در کتابخانه پروین اعتصامی می باشد.

قربانی بیان داشت: همچنین مرمت و نوسازی سرویس های بهداشتی و آبدارخانه به همراه رنگ آمیزی بخش مرجع و کودک و نوجوان از مهمترین کارهای انجام شده در کتابخانه صاحب بن عباد است.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ری گفت: امسال نیز با برنامه ریزیهای بعمل آمده کار عمرانی و بهسازی مابقی کتابخانه ها در دستور کار قرار دارد که به مرور زمان انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر نقش مهم کتابخانه ها در گسترش فرهنگ و ادب فارسی اظهار کرد: مطالعه کتاب نقش مهمی در ارتقای آگاهی و معلومات افراد جامعه ایفا می کند و از اقشار مختلف جامعه انتظار می رود که کتابخوانی را فراموش نکرده و از بستر و امکاناتی که در کتابخانه های عمومی فراهم شده، بیشترین استفاده را ببرند.

قربانی کتابخانه های عمومی را یکی از ابزارهای مهم توسعه فرهنگی و اجتماعی در هر جامعه برشمرد و گفت: وظیفه مسوولان فرهنگی است که در جهت تجهیز این مراکز از نظر کیفی و کمی بیش از گذشته تلاش کنند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ری با بیان اینکه تعداد کتابخانه ها دراین شهرستان در مجموع 22 باب است، افزود: تعداد 10 باب کتابخانه شهری، چهار باب روستایی و هشت باب کتابخانه مشارکتی است.

وی با بیان اینکه تعداد 22 هزار نفرعضو کتابخانه های عمومی این شهرستان هستند، اظهار کرد: از 10 کتابخانه شهری 5 باب در شهرری ، 2 باب در حسن اباد ، یک باب در کهریزک و 2 باب هم در قیامدشت و خاورشهر فعال هستند.

این خبر در حالی منتشر می شود که کنابخانه باقرالعلوم (ع) باقرشهر سالهاست که تخریب شده  و هیچ اقدامی در راستای بازسازی آن صورت نگرفته است که می توانید خبر تکمیلی آن را در اینجا بخوانید

بهسازیشدشهرریعمومیمرمتهایوکتابخانه
نظرات (0)
Add Comment