کتب و اندیشه مرتضی مطهری یادگارماندگار این شهید است

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی شاهچراغی روز یکشنبه درحاشیه مراسم هفته عقیدتی و سیاسی سپاه سیدالشهدا استان تهران، با بیان اینکه شهید مرتضی مطهری، به حق در دفاع از تفکرات و فرهنگ ناب اسلامی دفاع کردند، اظهار داشت: اندیشه مطهری برگرفته از مکتب ناب اسلام محمدی بود.

وی افزود: شهید مطهری ابتدا به خودسازی مبادرت ورزید و سپس به تربیت آینده سازان جامعه همت گذاشت و این شهید والامقام منشا و الگوی اخلاق حسنه و نیکو در جامعه اسلامی بود و معلمان باید روش این شهید بزرگوار را سرلوحه خود قرار دهند.

وی با اشاره به جایگاه والا و شایسته معلم در تمام جوامع بشری بیان کرد: شهید مطهری در راه فراگیری علم بسیار کوشا بود و این مهم نیز موجب شد امروزه به عنوان الگویی برای معلمان و اساتید از وی نام برده شود.

امام جمعه شهرری خاطر نشان کرد:امروز آثار ارزشمند شهید مطهری جوابگوی همه نیازهای نسل جوان است.

وی اضافه کرد: ما بیش از گذشته به شناخت اندیشه های دینی و تفکر عالمانه آن شهید بزرگوار نیازمندیم که دراین راستا فرهنگیان و مربیان جنبه های مختلف فکری شهید مطهری را مورد توجه ویژه قرار داده و به نسل جدید به نحوی شایسته منتقل کنند.

امام جمعه شهرری ادامه داد:مطهری معلمی است برای همه اقشار و ما باید زمینه فکری خودمان را تقویت کنیم و علاوه بر مطالعه آثار وی اخلاق را هم از او یاد بگیریم .

وی با اشاره به آثار مطهری تصریح کرد:افق فکری شهید مطهری آنقدر وسیع و عمیق است که با رصد کردن جامعه در هر جا که احساس می کردند موضوعی جامعه را درگیر کرده قلم بر می داشتند و تحت آن عنوان می نوشتند.

شاهچراغی افزود: معلم فرهنگ، اخلاق، اقتصاد و زندگی را می آموزد و اخلاق و تربیت را منتقل می کند، معلم نمونه کسی است که تربیت را قبل از تعلیم مدنظر قرار دهد و شهید مطهری به عنوان الگوی معلمان از اندیشه بلند و عمل صادقانه برخوردار بود و در یک کلام اندیشه وی والا و عملش صادقانه بود.

وی تصریح کرد: شهدای ما برای حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جان خود گذشتند و معلمان شهید با حضور خود در جبهه های نبرد حق علیه باطل، صبر و استقامت و مردانگی را به دانش آموزان خود آموخته و با اهدای جان خود به آنان یاد دادند که در راه احیای حق و عدالت باید از جان گذشت تا درخت اسلام بارور بماند و ندای آزادی خواهی در سراسر گیتی طنین انداز شود.

استاندیشهاینشهرریشهیدمرتضیمطهریوکتبیادگارماندگار
نظرات (0)
Add Comment