کلنگ احداث شبستان امامزاده ابوالحسن (ع) به زمین زده شد

کلنگ احداث شبستان امامزاده ابوالحسن (ع) با حضور امام جمعه شهرری و جمعی از مسئولان ری به زمین زده شد.
به گزارش راگا نیوز، بعدازظهر امروز و همزمان با ولادت با سعادت امام هادی (ع) مراسم کلنگ‌زنی احداث شبستان امامزاده ابوالحسن (ع) شهرری با حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری، حجت‌الاسلام سید جلیل عظیمی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری، عباس سلیمی، معاون فرهنگی و ارتباطات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع)، سید نعمت‌اله طباطبایی، معاون سیاسی ـ انتظامی فرماندار شهرستان ری، علی ابوالحسنی، فرمانده ناحیه بسیج حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع)، سید مهدی مومنی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ری و جمعی از مسئولان، ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) برگزار شد.

مدیر آستان امامزاده ابوالحسن (ع) شهرری در گفت‌و‌گو با فارس در ارتباط با کلنگ‌زنی شبستان آستان این امامزاده، اظهار داشت: امروز شاهد آغاز طرح احداث شبستان حرم مطهر امامزاده ابوالحسن (ع) هستیم که امیدواریم با احداث آن حرم امامزاده ابوالحسن (ع) وسعت و توسعه پیدا کند.

سعید کریمی گفت: امروز یکی از روزهای به یاد ماندنی که به برکت امام هادی (علیه‌السلام) کلنگ احداث شبستان آستان به دست حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری به زمین زده شد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از رهنمود‌ها و ارشادات رهبر معظم انقلاب خدمت به امامزادگان و تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی که از خواسته‌های معظم‌له است، از مسئولان شهرستان ری به‌ویژه حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلیل عظیمی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری تقدیر و تشکر کرد.

مدیر امامزاده ابوالحسن (ع) با اشاره به نامگذاری شبستان با عنوان شبستان جناب شیخ محمد تقی بافقی، عنوان کرد: با توجه به ارادت شیخ محمد تقی بافقی به امامزاده ابوالحسن (ع) و توجه امامزاده به ایشان این شبستان به نام حاج شیخ محمدتقی بافقی از علما و مبارزان بزرگ قبل از انقلاب نامگذاری شده است.

کریمی در ارتباط با هزینه‌های احداث این شبستان، تأکید کرد: با توجه به ارادت بی‌شائبه زائران و مجاوران امامزاده ابوالحسن (ع) و استقبال پرشور آن‌ها از مراسم‌هایی که در این آستان برگزار می‌شود با محدودیت فضا مواجه هستیم که با پیش قدم شدن خیران طرح احداث شبستان آستان از امروز آغاز شد.

مدیر امامزاده ابوالحسن (ع) در ارتباط با زمان پایان این طرح، تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و همفکری‌هایی که با مجری طرح صورت گرفته است، امید است تا یک سال آینده این شبستان به بهره‌برداری برسد.

این گزارش حاکی است، پایان مراسم کلنگ‌زنی شبستان حاج شیخ محمدتقی بافقی از علما و مبارزان بزرگ قبل از انقلاب از دو خادم افتخاری برادر و دو خادم افتخاری خواهر آستان مقدس امامزاده ابوالحسن (ع) به واسطه تلاش‌ها و خدمت‌گذاری با اخلاص آن‌ها با اهدای لوح یادبود با دستان حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری تجلیل به‌ عمل آمد.
امام جمعه شهرریامامزاده ابوالحسن (ع)راگا نیوزریشهرری
نظرات (0)
Add Comment