کمتر شاعری توانسته است مانند محتشم در ادبیات عاشورایی تأثیر بگذارد

به گزارش راگانیوز به‌نقل از روابط‌عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، مهدی ابوالحسنی عصر امروز به‌همراه معاونان، مسئولان و کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری با «محمد شجاعی» شاعر آیینی و پدر دو شهید دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در این دیدار، نقش شهدای گرانقدر دفاع مقدس را در آبادانی ایران اسلامی بسیار مهم و ارزنده دانست.

وی در ادامه با اشاره به اشعار آیینی این پدر شهید و حضور فعال وی در مجامع ادبی شهرستان ری، اظهار داشت: حوزه هنر و شعر، زبان اندیشه بشر است و گاهی یک قطعه شعر و یا اثر هنری تاثیری بسیار زیادتری از یک سخنرانی طولانی را در پی دارد.

ابوالحسنی افزود: تاکنون کمتر شاعری توانسته است همانند محتشم در ادبیات عاشورایی تاثیر بگذارد و همین شعر ناب او توانسته حماسه بزرگی در دل مردم ایجاد کند زیرا برگرفته از فطرتی زلال و بیانگر حادثه‌ای است که دل هر آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

محمد شجاعی در ادامه به قرائت تازه‌ترین اشعار خود در وصف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پرداخت.

شجاعی متولد سال 1323 است و کار سرایش شعر را از سال 1342 آغاز کرده و تاکنون هزاران بیت شعر آیینی و عرفانی سروده است. وی همچنین پدر دو شهید سرافراز دفاع مقدس است.

 در این دیدار کارشناسانی از بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری نیز حضور داشتند.

نمایش تئاتر خیابانی معلولان در شهرری

همزمان با فرارسیدن روز معلولان نمایش تئاتر خیابانی در ری برگزار شد.

به گزارش فارس، به‌مناسبت روز جهانی معلولان نمایش تئاتر خیابانی با عنوان «یک روز با معلولان» برگزار شد.

تئاتر خیابانی «یک روز با معلولان» به کارگردانی مالکی‌زاده و با موضوع مشکلات معلولان در جامعه به مدت دو روز برای عموم به نمایش درآمد و با استقبال شهروندان مواجه شد.

ادبیاتاستبگذاردتأثیرتوانستهدرشاعریشهرریعاشوراییمانندمحتشمکمتر
نظرات (0)
Add Comment