کمرئی: تحول در نظام سلامت مستلزم همکاری دستگاه های مختلف است

 به گزارش راگانیوز ، ظهر امروز علیرضا کمرئی در مراسم بزرگداشت هفته سلامت و افتتاح پایگاه تغذیه سالم که با حضور وزیر بهداشت و درمان در شهرری برگزار شد با اشاره به پتانسیل و ظرفیت های علمی که در شهرستان ری وجود دارد اظهار داشت: شهرستان ری به عنوان قبله تهران از ظرفیت های بالای علمی برخوردار است به همین خاطر چهره های بزرگی را در زمینه های علمی و دینی به کشور معرفی کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران افزود: بیش از ۸۸۸ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس شهرستان ری مشغول به تحصیل هستند و حضور وزیر بهداشت و درمان را در شهر حضرت عدبالعظیم حسنی به فال نیک می گیرند.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در توسعه سلامت در جامعه ادامه داد: هفته سلامت و برگزاری مراسم های بزرگداشت این هفته فرصت مناسبی برای بررسی سیاست های سلامت محور در جامعه است و آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تأثیر گذار و مهم، می تواند نقش بی بدیلی را در تغییر نگرش و رفتار افراد در حوزه سلامت ایفا کند.

کمرئی اضافه کرد: آموزش و پرورش همواره تلاش کرده است تا با تعامل سازنده با وزارت بهداشت و درمان زمینه گسترش فرهنگ سلامت را در جامعه فراهم کند و انجام طرح های مختلف سلامت محور در سطح مدارس در طول سال های گذشته بر همین اساس برنامه ریزی شده است.

وی با تشریح برنامه های اجرا شده در سطح مدارس در حوزه سلامت عنوان کرد: طرح  بهداشت یاران مدارس، پیشگامان سلامت، پایگاه های سلامت، آموزش مبارزه با بیماری های نو پدید، مدرسه مروج سلامت و آموزش تغذیه سالم از جمله طرح های کوتاه مدتی بودند که توسط آموزش و پرورش در حوزه سلامت انجام گرفته است.

این مسئول بیان داشت: قطعا تعامل پایدار و هدفمند میان دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان زمینه توجه بیشتر به حوزه سلامت را فراهم می آورد زیرا تحول در نظام سلامت باید با تعامل دستگاه های مختلف رقم بخورد.

گفتنی است پیش از ظهر امروز مراسم بزرگداشت هفته سلامت با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، علی اکبری سیاری معاون وزیر بهداشت، علیرضا کمرئی مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران، مسئولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش و پرورش و مسئولان محلی شهرستان ری در مدرسه راهنمایی دخترانه راضیه حسینی شکرایی برگزار شد.

استتحولدردستگاهسلامتشهرریمختلفمستلزمنظامهایهمکاریکمرئی
نظرات (0)
Add Comment