کمیته ارزیابی و بررسی مراسم اربعین شهرستان ری تشکیل جلسه داد

به گزارش راگانیوز ،  به نقل از روابط عمومی فرمانداری ری “مهدی مجیدی” معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری ویژه شهرستان ری در کمیته ارزیابی و بررسی مراسم اربعین شهرستان ری که با حضور نماینده های دستگاه های اجرایی شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد ضمن تشکر از تمامی دستگاه های مجری جهت هرچه باشکوه برگزار کردن مراسم اربعین و همچنین میزبانی شایسته از میهمانان و عزاداران حسینی در شهرستان، اظهار داشت: هدف از تشکیل این کمیته بعد از مراسم اربعین حسینی رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برگزاری این مراسم می باشد تا در سالهای آتی شاهد نظم و هماهنگی بیشتری در بین مجریان این مراسم باشکوه باشیم.

 مجیدی در ادامه به ارائه گزارشی از مراسم روز اربعین پرداخت و عنوان کرد: کمیته ای متشکل از نمایندگان فرمانداری، سپاه پاسداران، شهرداری، آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به بررسی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف برگزاری مراسم روز اربعین تشکیل شد و نتیجه بررسی و ارزیابی خود را به این کمیته ارائه دادند.

وی افزود: بنابر مصوبه جلسه قبل از مراسم اربعین، ادارات آموزش و پرورش نواحی 1،2 و همچنین اداره امور مساجد شهرستان نسبت به نصب بنر راهنمای زائرین و عزاداران حسینی برای استفاده از سرویس های بهداشتی و وضوخانه ها در مدارس و مساجد اقدام لازم را انجام دادند.

معاون فرماندار ری همچنین بیان داشت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری نیز در روز اربعین نسبت به نظارت و بازرسی از کلیه ایستگاه های صلواتی اقدام مناسب را انجام داد.

 مجیدی با اشاره به اقدام شهرداری شهرری نسبت به احداث ایستگاه های صلواتی مشابه سال گذشته در سطح شهرستان اظهار داشت: شهرداری منطقه 20 تهران علاوه بر ایجاد 42 ایستگاه پیش بینی شده با هماهنگی سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) نسبت به ایجاد 17ایستگاه صلواتی دیگر اقدام لازم را انجام داد.

وی بیان داشت: بروشوری شامل اطلاعاتی در خصوص مسیرهای تردد، محل ایستگاه های صلواتی، پارکینگ خودروها، آدرس مدارس و مساجد مدنظر و راهنمای ورود به آستان مقدس و همچنین زیارتنامه اربعین تهیه و به تعداد 100 هزار نسخه در بین عزاداران حسینی توزیع گردید.

معاون برنامه ریزی فرمانداری ری در پایان افزود: تعداد 8دستگاه تانکر آب جهت وضو گرفتن زائرین با هماهنگی سپاه ری توسط آبفای شهری و روستایی در مکان های مورد نظر مستقر گردیدند و تعداد 8 دستگاه بالابر توسط اداره برق منطقه ری جهت استقرار فیلمبرداران و عکاسان سازماندهی و به کار گرفته شدند.

اربعینحرمشهرریعبدالعظیم
نظرات (0)
Add Comment