کمیته های تخصصی و کارشناسی پاسخگوی مسایل صنعتگران خواهند بود

رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان ری گفت: از این پس و به منظور تسریع در حل و فصل مسایل و مشکلات صنعتگران شهرستان ، کمیته های تخصصی و کارشناسی پاسخگوی این بخش خواهند بود.

عزیزالله افضلی روز چهارشنبه و در اولین نشست کمیته تخصصی و کارشناسی بررسی مشکلات واحدهای تولیدی ، صاداراتی صنایع شهرستان ری که در محل کارخانه پاک برنز و با حضور برخی از کارشناسان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران ، مدیرشهرک صنعتی شمس آباد و کارفرمایان برخی صنایع برگزار شد ، روند دستیابی به نتایج را در این جلسات سریعترعنوان کرد.

وی اظهارداشت: عمده موانع و مشکلات اداری و برخی مسایل حوزه صنعت و تولید کنندگان شهرستان از جمله تامین آب ، پرداخت بیمه ، مالیات و ارزش افزوده ، حضور مجاز و یا غیرمجاز اتباع بیگانه در کارگاههای تولیدی و صنعتی ، ارایه تسهیلات بانکی ، مسایل صادارات و واردات و کارت بازرگانی ، شناسایی شده که در کمیته های تخصصی بررسی و سپس در کارگروههای ذی ربط جمع بندی و پاسخ های لازم ارایه می شود.

رییس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان ری افزود: دولت به دنبال توسعه پایدار در تمامی زمینه ها است و حوزه صنعت از جمله بخش های کلیدی در نظام جمهوری اسلامی ایران است که رسیدگی به مسایل و مشکلات صنعتگران می بایست در وهله نخست در کارگروههای تخصصی و با نگاه علمی و کارشناسی بررسی شود.

وی گفت: واحد های صنفی و تولیدی باید توجه داشته باشند که به جهت هدفمند بودن قوانین از سوی قانونگذار لازم و ضروری است که نقد و تحلیل مسایل و مشکلات حوزه صنعت پس از طی کردن مراحل مربوطه ، توسط مدیران اجرایی کشور بررسی و سپس اطلاع رسانی شود تا اینکه انحرافی در این مسیرصورت نپذیرد.

در این نشست در خصوص تمدید و یا تهیه کارت بازرگانی صنایعی که با مشکل مواجه بودند و درخواست هایی متعددی از اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان ری داشتند ، مطرح شد که از سوی کارشناس صدور کارت بازرگانی استان تهران پاسخ لازم ارایه و متقاضیان به اتاق بازرگانی ارجاع داده شدند.

این گزارش حاکیست ، بررسی تعطیلی بیش از سه روز در هفته برخی گمرکات ، ترانسفور مبادلات و عدم حضور اداره استاندارد برای تایید و یا ترخیص کالاها از دیگر موارد مطرح شده در این نشست تخصصی بود.

مشاور در امور صنایع اداره صنعت ، معدن و تجارت استان تهران نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت و توان بسیار خوب شهرک های صنعتی بالاخص شمس آباد در شهرستان ری ، اظهارداشت: بیشتر مشکلات صنایع داخلی است و نتایج آن به خاطر سیاست های غلطی می باشد که پیشترانجام گرفته است.

خانم زحل گفت: مشکلات کشور به دست پرتوان صنعتگران قابل حل می باشد و این مهم همت و همدلی صنایع را با دولت می طلبد.

وی افزود: در این نشست ها و کارگروههای تخصصی ارگانهای ذی ربط از جمله تامین اجتماعی ، نیرو، مخابرات ، مالیات ، کار ، بانک ها ، استاندارد و گمرک باید حضور یابند تا در اسرع وقت مشکلات صنایع برابر قانون رفع شود.

این گزارش حاکیست شرکت کنندگان در این جلسه با حضور در کارگاههای ریخته گری و ذوب فلزات شرکت پاک برنز ، از بخش های مختلف و انواع تولیدات این واحد بازدید و در جریان مراحل تولید و وضعیت اشتغال نیروهای آن مطلع شدند.

در شرکت پاک برنز طراحی ، مدل سازی، ماشین کاری و ریخته گری انواع محصولات فلزی با آلیاژهای پایه مس ، آلومینیوم ، چدن ، فولاد و استیل انجام می پذیرد.

هم اکنون بطور مستقیم 250 نفر و غیرمستقیم تا یک هزار نفر در این شرکت که در شهرک صنعتی شمس آباد واقع شده مشغول به کار هستند و در صورت رفع مشکلات کاری ، تا تعداد 600 نفر ظرفیت اشتغالزایی دارد.

بودتخصصیخواهندشهرریصنعتگرانمسایلهایوپاسخگویکارشناسیکمیته
نظرات (0)
Add Comment