کودتای ترکیه هشداری برای اردوغان بود/ ظلم همواره پایه حکومت را سست می‌کند

به گزارش راگانیوزحجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز عبادی _ سیاسی شهرری که با حضور پرشور مردم خداجو در مصلای بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به پنجم مرداد ماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی در سال 1358 اظهار داشت: به همین مناسبت پنجم مرداد ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران با عنوان روز نماز جمعه نامگذاری شده است.

وی نماز جمعه را از نعمت‌ها و برکات انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی فریضه روح‌بخش و سنت فراموش شده نماز جمعه را احیا کرد.

امام جمعه شهرری با اشاره به اهمیت نماز جمعه افزود: نماز جمعه متعلق به نظام و جامعه اسلامی بوده و مختص شخص خاصی نیست.

وی نماز جمعه را به عنوان یک مانور هفتگی مطرح کرد و بیان داشت: ملت غیور ایران اسلامی با حضور پر شور در میعادگاه‌های نماز جمعه و شرکت در این نماز عبادی _ سیاسی با ارزش‌های دین مبین اسلام و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی تجدید میثاق می‌کنند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی بیان داشت: فریضه نماز جمعه سبب قرب انسان به خداوند متعال می‌شود.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم قبله تهران در نماز جمعه گفت: حضور پرشور مردم شهرستان ری در نماز جمعه زبانزد همگان است.

امام جمعه شهرری با اشاره به رسالت و وظایف ستاد نماز جمعه عنوان کرد: ستاد نماز جمعه باید تمام توان خود را برای تامین آسایش و رفاه نمازگزاران به کار ببندد و با کارهای فرهنگی ارزشمند نسل جوان را به این فریضه جذب کند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع اخیر کشور بحرین، حوادث این کشور را نگران کننده دانست و تاکید کرد: امروز آیت‌الله عیسی قاسم رهبر والامقام این کشور به دلیل در معرض خطر بودن شیعیان در این کشور از مردم جهان طلب استنصار کرده است.

وی در تشریح طلب استنصار بیان داشت: پیامبر اعظم (ص) فرمودند «اگر کسی فریاد بزند و از مسلمانان یاری بطلبد و کسی او را یاری نکند مسلمان نیست.»

امام جمعه شهرری تاکید کرد: امروز طلب استنصار از سوی آیت‌الله عیسی قاسم رهبر والامقام این کشور مسئولیت را سنگین کرده است و انتظار است حوزه‌های علمیه، وزارت خارجه و … در برابر این مهم اقدام جدی انجام دهند.

وی دولت بحرین را در موضوع وحشیگری همانند عربستان سعودی خواند و خاطرنشان کرد: امروز باید همه مسلمانان تلاش کنند تا مشکل کشور بحرین حل شود.

دفاع از دولت ترکیه دفاع از پرونده سیاه این دولت در کمک به داعش نیست

حجت‌الاسلام شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کودتای نافرجام ترکیه بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره از دولت‌های قانونی دفاع می‌کند و به همین دلیل از ابتدا این کودتا را محکوم کرد، اما دفاع از دولت ترکیه به معنای دفاع از پرونده و عملکرد سیاه این دولت در کمک به گروه تروریستی داعش نیست.

وی کودتای ترکیه را تلنگر و هشداری به اردوغان دانست و تاکید کرد: دولت ترکیه باید بداند که ظلم و ستم همواره پایه‌های حکومت را سست می‌کند.

امام جمعه شهرری با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار داشت: انسان هنگامی به توفیقات و درجات بالای آخرت دست پیدا می‌کند که خالصانه به تقوای الهی اعتقاد داشته باشد.

وی با اشاره به سخنان امام سجاد (ع) در فرازهایی از دعای مکارم الاخلاق گفت: امام سجاد (ع) از خداوند متعال می‌خواهد که هرگز اعمال خوب را در برابر چشمانش بزرگ نشان ندهد و از خداوند درخواست می‌کند گناهان را در برابر دیدگانش بزرگ نشان دهد.

حجت‌الاسلام شاهچراغی تاکید کرد: کسانی که اعمال نیک را بزرگ ببینند دچار خودپسندی می‌شوند و در روایات معصومین علیهم‌السلام تاکید شده است که انسان کارهای حسنه‌ای که انجام می‌دهد فراموش کند و گناهان را هرگز از یاد نبرد.

وی افزود: شیطان اعمال مستحبی را نزد برخی انسان‌ها آنقدر بزرگ جلوه می‌دهد تا آن فرد از عمل واجب باز بماند.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment