کودکان کار حاشیه تهران صاحب فضای آموزشی شدند

به گزارش راگانیوز ‘ فاطمه دانشور’ با اشاره به پیشنهاد کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر استقرار کانکس های آموزشی برای کودکان کار، به منظور ارائه خدمات آموزشی سلامت محور، فرهنگی، مشاوره ای و تحصیلی به کودکان شاغل اظهار داشت: ارتقا سطح آگاهی والدین و کودکان از شرایط سلامت جسمی و روحی خود را یکی از دلایل استقرار کانکس های آموزشی است.

وی افزود: امیدواریم با مشارکت نهادهای مردمی و خیرین، این امکان آموزشی و فرهنگی برای تمامی کوره های آجرپزی روستاهای اطراف شهرری فراهم شود.

وی با اشاره به راه اندازی6 مرکز سیار دیگر، تمامی کودکان کار این محدوده تحت پوشش قرارخواهند گرفت، تصریح کرد: مسوولان شهرداری منطقه 20 وعده احداث بوستان و فضای بازی کودکان پیرامون این کانکس های آموزشی را داده است که اجرای آن تاثیر بسزایی در شاداب تر کردن این محیط آموزشی خواهد داشت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، خاطرنشان کرد: کانکس ها از سوی سازمان رفاه خدمات اجتماعی شهرداری تهران تامین و توسط NGO ها تجهیز شده است.

به گفته وی، انجمن یاریگران خورشید به عنوان یک موسسه مردم نهاد فرهنگی و حامی کودکان آسیب دیده اجتماعی و نابرخوردار، اجرای فعالیت های آموزشی برای کودکان کار تحت پوشش این فضای آموزشی را برعهده دارد که برپایی کارگاه های آموزشی با عناوین خلاقیت تصویری، قصه خوانی، مهارت زندگی، بهداشتی، تقویت تحصیلی، بازی و سرگرمی، برنامه های ورزشی و مشاوره و سوادآموزی به والدین از جمله مهمترین آن است.

قائم مقام شهردار منطقه 20 نیز دراین مراسم گفت: خدمات رسانی به ساکنان محدوده حریم در این منطقه جنوبی از اولویت های مدیریت شهری منطقه 20 است که به منظور حمایت و حفظ محیط های روستایی انجام می شود.

‘اصغرعطایی’ با اشاره به اینکه 14 روستای محدوده حریم منطقه 20 واقع در ناحیه هفت شهرداری، از خدمات شهری، ترافیکی، اجتماعی و عمرانی برخوردارهستند، افزود: استقرار سرویس بهداشتی، احداث بوستان محلی، زمین چمن مصنوعی، ورزشگاه چند منظوره، پایانه اتوبوسرانی، بهسازی معابر داخلی و برپایی ده ها ویژه برنامه فرهنگی در این روستاها از جمله فعالیت ها است.

این مراسم با بازدید عضو شورای اسلامی شهر تهران به همراه قائم مقام شهردار ، شهردار ناحیه 7 شهرداری، قائم مقام معاونت اجتماعی، رییس اداره آسیب های اجتماعی شهرداری منطقه 20 و جمعی از اصحاب رسانه، از فضای داخلی کانکس های آموزشی، مشتمل بر 6 اتاق با کاربری های کلاس درس، کتابخانه، کافی نت، اتاق بازی آغاز شد.

همچنین هدایایی از سوی شهرداری منطقه 20 به کودکان کار اهدا شد و با حضور در محل زندگی برخی از این کودکان، در حاشیه روستای محمود آباد شهرری که فاقد امکانات مناسب بهداشتی و رفاهی بود پایان گرفت.

آموزشیتهرانحاشیهشدندشهرریصاحبفضایکارکودکان
نظرات (0)
Add Comment