گردهمایی نخبگان شهرری برای احیای بافت فرسوده

شهردار منطقه 20 شهر تهران از گردهمایی نخبگان و فرهیختگان شهرری با هدف بهره‌گیری از توان علمی آن‌ها و کسب راه کارهای عملیاتی و کاربردی با محوریت نوسازی بافت فرسوده شهری خبر داد.

منصور کتانباف از گردهمایی نخبگان شهرری برای احیای بافت فرسوده خبر داد و اظهار داشت: نخبگان و فرهیختگان با حضور در این همایش بزرگ و ارائه مقالات علمی در زمینه ساختار شهری و مسکونی شهرری و ارائه راهکارهای نوین نوسازی بافت فرسوده، با مدیریت شهری منطقه 20 مشارکت می‌کنند.

وی احیاء بافت فرسوده شهری در این منطقه جنوبی را از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری در 10 ماهه اخیر برشمرد و افزود: تمهیدات و هماهنگی‌های لازم برای برپایی این گردهمایی علمی در نیمه اول مهرماه سال جاری انجام شده و به زودی فراخوان ثبت نام آن اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور انسجام بیشتر و آشنائی شهروندان با ضرورت تشکیل اینگونه همایش‌ها و نقش آن در تسریع و بهبود وضعیت احیای بافت فرسوده، باید همایش‌های محلی در سراهای محلات، مساجد، ورزشگاه‌ها، مدارس و … نیز برگزار شود.

شهردار منطقه 20 شهر تهران به حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر تهران و وزارت مسکن و شهرسازی از نوسازی بافت فرسوده شهری و لزوم حضور نمایندگانی از سوی این ارگان ها در این همایش اشاره کرد و اظهار داشت: لحاظ مصوبات کشوری احیای بافت فرسوده و برنامه‌های سایر ادارات ذیربط و توجه به اجرای معماری ایرانی – اسلامی از موارد مهمی است که نخبگان در نگارش مقاله‌های خود باید به آن توجه کنند.

شهردار منطقه 20 در پایان نقش مدیریت در توسعه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، ابعاد اجتماعی و فرهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، اقتصاد در بافت‌های فرسوده شهری، چالش‌ها و فرصت‌ها، منابع و موانع زیست محیطی بافت‌های فرسوده شهر، راهکارهای رویارویی با ابعاد حقوقی فراروی نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، میراث فرهنگی، مانع یا مشوق نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، مدیریت بحران در بافت‌های فرسوده شهری، بافت فرسوده شهری و ابعاد کالبدی و فضایی را از سرفصل های مقالات گردهمایی نخبگان با موضوع نوسازی بافت فرسوده در منطقه 20 عنوان کرد.

احیایبافتبرایشهرریفرسودهنخبگانگردهمایی
نظرات (0)
Add Comment