گزارش معاون استاندار تهران و فرماندار “ری” از وضعیت اجرایی و مدیریت شهری شهرستان ری

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری ری “هدایت الله جمالی پور” معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری طی یادداشتی به تحلیل شاخصه های فعالیتی وضعیت اجرایی و مدیریت شهری این شهرستان به شرح ذیل پرداخت:

  باعرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمام مردم مؤمن عزیز شهرستان ری

 اینجانب ازابتدای پذیرش مسئولیت خدمتگذاری شما مردم فهیم مؤمن و غیور شهرستان ری با وضعیتی نابسامان  در حوزه های مدیریت اجرایی و شهری شهرستان ری مواجه شدم .

و از سوی دیگر با ساختار اداری ناکارآمد و از هم گسیخته و غیر منطقی در شهرستان  که توان پاسخ گویی مطالبات به حق مردم ولایتمدار این خطه را نداشته و متاسفانه درحوزه مدیریت شهری به ویژه در ساختار شورای اسلامی شهر تهران با رویکرد خلاف قانون و یک سویه به نفع شهر تهران روبه رو گشته ام.

در حوزه مدیریت اجرایی با توجه به عنایت شخص رئیس جمهور عزیز و محبوب به شهرستان ری با کمک دولت تدبیر و امید به ویژه استاندار محترم تهران نواقص و اشکالات موجود تا حدود زیادی رفع شد و امید دارم انشاء الله تا پایان سال 94 ساختار اداری شهرستان بر اساس قانون تقسیمات کشوری و موقعیت و جایگاه شهرستان ویژه ری مناسب سازی و به روزرسانی شود.

  اما با ابراز تاسف جا دارد اعلام نمایم که در حوزه مدیریت شهری علیرغم تصریح تبصره ذیل ماده 12 قانون شوراها درخصوص اینکه در محدوده ی شهری تهران، ری و تجریش باید یک شورا تشکیل شود و این  شورا، شورای شهر تهران، ری و تجریش خواهد بود ، متأسفانه برخی اعضاء شورای شهر که بیشترین رأی آنها مربوط به حوزه ی شهرستان ری است و با رأی مردم شریف این منطقه وارد مجموعه شورای شهر شده اند درمقابل اجرای این قانون مقاومت نموده و نزدیک به دو سال است نسبت به اجرای کامل قانون و درج نام شهرری در ادامه عنوان شورا مقاومت کرده اند.

اینجانب به عنوان خادم و مدافع حقوق مردم شریف شهرری در مقابل این جفا آرام ننشسته  و با تمام وجود و از طریق مجاری قانونی احقاق حقوق مردم را پیگیری می نمایم .

 خوشبختانه این تلاش ها و پیگیری ها امروز موثر بوده و هم استاندار محترم تهران بعد از بررسی های حقوقی و قانونی براین حق مردم صحه گذاشته و هم دولت محترم و وزیر گرانقدر کشور این موضوع را حق قانونی مردم ری تشخیص دادند و هر دو بزرگوار طی مرقومه ای به شورای محترم شهر تذکر دادند که عنوان قانونی شورا(شورای اسلامی شهرهای تهران، ری و تجریش) را در مکاتبات اداری و در سربرگها و سردرب شورا باید درج نمایند.

 این موضوع اکنون مورد استقبال اکثر اعضاء شورای شهر قرار گرفته و امید می رود با این ابلاغیه ها اعضاء محترم شوراء به قانون تمکین نموده و حقوق شهر ری را که به فرموده مقام معظم رهبری قبله تهران است و از نظر تاریخی و فرهنگی بر شهر تهران تفوق دارد رعایت نمایند .

 در پایان برخود فرض می دانم به نمایندگی از مردم شهرری از وزیر گرانقدر کشور و استاندار محترم تهران و همه عزیزانی که در این موضوع از حقوق مردم ری دفاع کردند و بر اجرای قانونی آن تأکید نمودند قدردانی و سپاسگزاری نمایم.

              هدایت اله جمالی پور

                               معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری

 

اجراییازاستاندارتهرانریشهرریشهرستانشهریفرماندارمدیریتمعاونووضعیتگزارش
نظرات (0)
Add Comment