۱۰۰ نفر از اتباع در کلاس نهضت سوادآموزی شهرری شرکت کردند

به گزارش راگانیوز , سید منصور موسوی اظهار داشت: طرح سوادآموزی اتباع کشور افغانستان در راستای ارتقای شاخص باسوادی و آموزش سواد با هدف تقویت و ترویج فرهنگ اسلامی و توانمندسازی اتباع شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: جامعه هدف سوادآموزان را گروه های سنی ۱۰تا ۴۹ سال تشکیل می دهد، چرا که تاثیر سواد در بین این گروه سنی به مراتب بیشتر است.
موسوی با اشاره به اینکه افزایش مهارت های اجتماعی و زندگی از مهمترین اهداف آموزش اتباع است، یادآور شد: سوادآموزی به صورت رایگان در دسترس همگان بوده و هیچگونه محدودیتی برای اتباع در این زمینه وجود ندارد.
وی عنوان کرد: ایجاد زمینه مناسب و امکانات در راستای تحصیل اتباع افغانستانی یکی از اقدامات مهم و موثر در حوزه آموزش برای این گروه از مهاجران به شمار می رود.
موسوی در ادامه با بیان اینکه ۹۰ درصد سوادآموزان نهضت در شهرری را زنان تشکیل می دهند، گفت: دغدغه تامین معیشت خانواده سبب شده تا استقبال مردان نسبت به زنان در زمینه آموزش و سواد آموزی کمتر باشد.
وی افزود: زنان نقش ویژه‌ای در تربیت فرزندان خود و آینده سازان کشور دارند، بنابراین باسوادکردن این قشر تاثیر گذار از اولویت های این نهاد آموزشی است.
رئیس اداره نهضت سوادآموزی ناحیه ۲ شهرری گفت: خدمات رایگان نهضت سوادآموزی یک راه تشویق سوادآموزان به سوی آموزش و یادگیری است.
وی با بیان اینکه بیشترین میزان تمرکز نهضت سوادآموزی در شهرری بر روی مناطق حاشیه ای است، گفت: مناطق برخوردار و درون شهر در رده های سنی هدف باسواد هستند.
موسوی اضافه کرد: کارگران شهرداری نیز برای آموزش و سوادآموزی تحت پوشش قرار دارند و از شهرداری ها خواسته شده تا اسامی این افراد را در اختیار سواد آموزی قرار دهد.
شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش سوادآموزان در نواحی یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است.
به گزارش ایرنا، اتباع خارجی زیادی در شهرهای جنوب پایتخت زندگی می کنند که آمار دقیقی نیز از تعداد این افراد وجود ندارد و برخی از اتباع افغانستانی و پاکستانی به صورت غیرمجاز در میان زمین های کشاورزی و کوره های متروک آجرپزی فعالیت می کنند.
شهرستان ری در جنوب پایتخت به مرکزیت شهرری با جمعیتی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر قراردارد.

ایرنا

سوادشهررینهضت
نظرات (0)
Add Comment