۴۵۰ میلیارد ریال عوارض در بخش مدیریت شهری و روستایی ری توزیع شد

به گزارش راگانیوزامام جمعه شهرری شامگاه گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان ری با اشاره به اینکه حسابرسی یک تلنگر است، اظهار داشت: به همان میزان که حسابرسی مهم است مراقبت نیز اهمیت دارد.

سید علی شاهچراغی مراقبت را اصل مهمی عنوان کرد و تصریح کرد: باید به اصل محاسبه و مراقبه توجه شود.

فضای آستان عبدالعظیم حسنی (ع) پاسخگوی سیل جمعیت نیست

در ادامه مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با اشاره به لزوم نگاهی جدید برای روز اربعین حسینی امسال اظهار داشت: در سال گذشته تمام سازمانها و نهادهای شهرری از حضور خروشان مردم در روز اربعین حسینی شگفت زده و غافلگیر شدند.

عباس سلیمی با ابراز نگرانی از روز اربعین حسینی ادامه داد: برای جلوگیری از غافلگیری برای مراسم امسال باید در خصوص خدمت رسانی در همه زمینه ها، افزایش ضریب امنیت عمومی و خودروهای مردم و… تمهیدات لازم صورت گیرد.

وی افزود: فضای آستان جوابگوی این سیل جمعیت نیست. امیدواریم بستر سازی های لازم صورت گیرد . دو فضای باز ضلع شرقی و جنوبی حرم بهترین مکانی است که در عاشورا، مسلمیه، اربعین و… می توان از آنها بصورت یکپارچه، متمرکز و هدف مند بهره برد.

تقدیر از مدیران برتر شهرستان ری

در ادامه جلسه عباسعلی سعیدیان معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرماندار ویژه ری به معرفی ۴ نفر از مدیران برگزیده شورای اداری شهرستان ری پرداخت و سپس از عزیز الله افضلی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری، فاطمه تاجیک رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، سعید استادفرج شهردار باقرشهر، محسن شوکتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری با اهدای لوح سپاس به عنوان مدیران نمونه توسط معاون استاندار و فرماندار ویژه ری و ائمه جماعات شهرستان ری تقدیر شدند.

متولی حوزه خدمات بهداشت و درمان باید یک دانشگاه باشد

در ادامه معاون استاندار و فرماندار ویژه با اشاره به اینکه مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان با مدیریت بیمارستان متفاوت است اظهار داشت: با وعده وزیر بهداشت، این موضوع اصلاح می شود که در این صورت مدیریت بهداشت و درمان شهرستان منسجم خواهد شد.

هدایت الله جمالی پور افزود: متولی حوزه خدمات بهداشت و درمان باید یک دانشگاه باشد چراکه تأثیر بسزایی در فرآیند خدمات رسانی در بهداشت و درمان خواهد داشت.

همایش فرصت های سرمایه گذاری در ری برگزار می شود

وی از برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری شهرستان ری در دهه فجر امسال خبر داد و با تأکید بر حوزه صنعت، معدن و تجارت گفت: همه ظرفیت مدیران باید در خدمت توسعه صنعتی شهرستان باشد و هیچ فردی نباید برای مسائل توسعه ای و خدمات صنعتی مانعی ایجاد کند.

جمالی پور ادامه داد: همه باید کمک کنند تا ظرفیت صنعتی که در شهرستان ری وجود دارد پویا شده و اشتغال ایجاد شود.

این مسئول با اشاره به هفته پژوهش از برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع دانش های بنیادی دانشگاه شاهد شهرری در ۲۷ آذر ماه جاری خبر داد.

ضرورت ایجاد شاخص های سلامت توسط مراکز صنعتی

فرماندار ویژه ری مشکل اساسی و خلاء موجود در حوزه توسعه را فاصله بین دانشگاه و صنعت عنوان کرد و یادآور شد: انتظار داریم حوزه صنعت و دانشگاه باید ارتباط خوبی با یکدیگر برقرار کنند. دو مقوله دانشگاه و صنعت نمی توانند از یکدیگر جدا باشند. ما نمی توانیم دانشگاهی داشته باشیم که صنعت و سازمانهای فرهنگی به آن توجهی نکند. از همه دستگاه ها انتظار داریم رابطه خوبی با دانشگاه ها داشته باشند.

وجود محدودیت و الزامات قانونی در توزیع بیشتر عوارض 

معاون استاندار تهران با اشاره توزیع اختصاصی عوارض آلایندگی در شهرستان ری اظهار داشت: برخی عوارضی که سال ها خارج از ری توزیع می شد و هیچ نفعی برای منطقه نداشت با پیگیری های لازم در سطح شهرستان قرار گرفت، برای اولین بار برخی روستاها، دهیاری ها و شهرداری ها منابعی را در حساب های مالی خود دیدند البته در برخی موارد عدالت رعایت نشد و مکان هایی که بیشتر در معرض آسیب بودند باید عوارض بیشتری اختصاص داده می شد، اما الزامات قانونی ما را محدود کرد.

 این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی در بخش مدیریت شهری و روستایی توزیع شده است خاطرنشان کرد: اعتبار سال گذشته در کمیته برنامه ریزی شهرستان ری ۱۳۰ میلیارد ریال بود که این اعتبار قابل توجه به شهرستان اختصاص داده و در حوزه خدمات عمومی توزیع شده است و پیگیر افزایش آن هستیم.

وی در پایان خطاب به شهرداران و شوراها یادآور شد: این اعتبارات باید طبق دستورالعمل معاونت عمرانی استانداری هزینه شود و کمیته برنامه ریزی و نظارت برای رصد نحوه هزینه آن تشکیل خواهد شد.

باقرشهر امیدوار به اصلاح لایحه تخصیص اعتبار عوارض آلایندگی

همچنین حسین طلا نماینده مردم تهران ری شمیرانات و اسلامشهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مشکلات حال حاضر در دو موضوع است، مشکلی که مردم با آنها روبرو هستند و  مشکلاتی نیز وجود دارد که مسئولان با آنها روبرو هستند.

این مسئول در خصوص مشکل میزان اختصاص عوارض اآلایندگی ری گفت: این موضوع مربوط به مشکل مالیات بر ارزش افزوده مردم باقرشهر است که مجاور پالایشگاه هستند، ابهام قانونی مشکل این است که به لحاظ جمعیت توزیع می شود اما مردم این شهر معتقد هستند که عوارض بیشتری باید به آنها اختصاص پیدا کند چراکه آلایندگی و آسیب های بیشتری به علت قرار گرفتن در مجاورت پالایشگاه و مراکز آلاینده به آنها وارد می شود.

طلا ادامه داد: پیگیری هایی از طریق وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی انجام شده و انعکاس لازم صورت گرفته، امیدواریم در لایحه ای که ارائه می شود اصلاحات صورت گیرد.

بخشتوزیعدرروستاییریریالشدشهرریشهریعوارضمدیریتمیلیاردو۴۵۰
نظرات (0)
Add Comment