۴۸ هزار دانش‌آموز قرچک تحت آموزش سلامت قرار گرفتند

 

به گزارش راگانیوز ؛ حسین لیاقتدار ، سرپرست شبکه بهداشت و درمان قرچک در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اجرای صحیح طرح ها، برنامه ها و مناسبت های بهداشتی براساس شاخص های اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش از وظایف اصلی کارشناس مسئولان و کارشناسان سلامت است .

وی گفت: قریب به 48 هزار دانش آموزان شهرستان قرچک تحت پوشش برنامه های آموزشی مرتبط با خود قرار گرفتند.

لیاقتدار افزود:یکی از مهمترین ابعاد در ارتقا سطح سلامت گروه هدف در مدارس، آموزش سلامت در مدارس می باشد، چرا که یکی از شاخص های مهم مداخلات سلامت در محیط های آموزشی بوده و از آنجایی که مدارس تاثیر بسیار زیادی در رشد و تکامل کودکان دارند و بسیاری از رفتارهای خطر آفرین نیز در سنین مدرسه شکل می گیرد.

وی تاکید کرد: بسیاری از متخصصین علوم رفتاری توصیه می نمایند بر اساس دیدگاه  تربیت از سنین کودکی (Early child development) آموزش را باید از سنین پیش از مدرسه و مدرسه آغاز کرد، این مقوله در راستای کاهش بار بیماری ها در سنین میانسالی و سالمندی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قرچک بیان کرد:در همین راستا به همت واحدسلامت نوجوانان،جوانان ومدارس ومراقبین سلامت این واحد آموزش های سوانح وحوادث ،سبک زندگی سالم،تحرک فیزیکی،تمرینات کششی ،پیشگیری ازرفتارهای پرخطر ،خود مرقبتی ،بهداشت فردی ،پدیکلوزیس، سلامت روان،بلوغ و سایر آموزشهای مرتبط با گروه سنی نوجوان به تمامی دانش آموزان شهرستان ارائه شد.

وی در پایان تصریح کرد: علاوه بر دانش آموزان 23 هزار نفر از اولیا و 10 هزار 955 نفرمربیان آموزش های پیش گفت را ارائه دادند.

قرچک انلاین

 

راگانیوزسلامتقرچک
نظرات (0)
Add Comment