۷۰ درصد مردم اوکراین مخالف انقلاب مخملی آمریکا هستند

خطیب نماز جمعه شهرری گفت: درباره انقلاب مخملی که آمریکا در اوکراین راه انداخته، گفت: ۷۰ درصد مردم اوکراین مخالف این انقلاب هستند و این نشان می دهد که آمریکا منفور همه ملتها است.

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های این هفته نماز جمعه در باب تقوی اظهار کرد: صبر، ایستادگی، قناعت، دوری از گناهان و مخالفت با نفس از مصادیق تقوی است.

وی افزود: پیامبر می فرماید: ای مردم بدانید جایی نیست که بتوانید از چشم خدا پنهان باشید عالم محضر خداست و او بر همه اعمال انسان شاهد است.

خطیب نماز جمعه شهرری در باب اسباب ورود به بهشت عنوان کرد: پیامبر می فرمایند: کسی که به واجبات خود عمل کند و خود را از غیبت، دروغ، حسد، کینه و نگاه های حرام حفظ کند او با من در بهشت خواهد بود.

وی در خطبه های دوم نماز ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب تصریح کرد: در ماه رجب چند ولادت داریم که یکی از آنها ولادت با سعادت حضرت جواد (ع) است که بسیار پربرکت است.

حجت الاسلام شاهچراغی گفت: یکی از دلایل خیر و برکت تولد امام جواد (ع) پایان دادن به شایعات و مسائلی مانند اتمام امامت به امام رضا (ع) به دلیل فرزند نداشتن ایشان توسط جریان انحرافی واقفیه بود.

وی درباره ولادت امیر المومنین (ع) بیان کرد: امیر المومنین (ع) درکنار پیامبر سربازی گمنام و در محراب عبادت خاضع ،خاشع  و در برابر دشمن شیرغرنده و دربرابرمظلوم فروتن بودند به گونه ای که همه ازعدالت ایشان می ترسیدند.

خطیب نماز جمعه شهرری عنوان کرد: ما که امروز ادعای حکومت علوی و اسلامی داریم باید از عدالت علوی ایشان درس گرفته و آن را درجامعه گسترش دهیم.

وی درباره ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف گفت: همه باید کمک کنند تا این صحن که آبروی شیعه و ایرانیان است ساخته شود.

حجت الاسلام شاهچراغی درباره 15 رجب، وفات حضرت زینب (س) عنوان کرد: همه شیعیان مدیون این بانوی بزگوارهستند زیرا اگر ایشان نبودند عاشورا در کربلا باقی می ماند.

وی افزود: حضرت زینب (س) با خطبه های خود سیره نبوی را حفظ کرده و در این مسیر آنقدر مصیبت تحمل کردند که هنگام وفات اوعلاوه بر امام زمان (عج) فرشتگان آسمان بر مصائب او گریه می کنند.

خطیب نماز جمعه شهرری درباره مراسم معنوی اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف از جمله مراسم هایی است که حیات معنوی جامعه ما به آن زنده است ،دشمنان نقشه های شوم زیادی برای این انقلاب و نظام داشتند اما با دعا، توسل و مراسم های معنوی بسیاری از بلاها رفع می شود خوب است که اعتکاف بیشتر به انس و خلوت با خدا، توسل، دعا، قرآن خواندن همراه باشد.

وی درباره انتخابات افغانستان و عراق گفت: در افغانستان طرفداران آمریکا با رای 32 درصدی در مقابل  طرفداران استقلال افغانستان با رای 42 درصدی شکست خوردند، درعراق نیز آمریکا و عربستان پول زیادی خرج کرده تا نخست وزیر فعلی رای نیاورد اما آمریکا و عربستان در عراق نیز تودهنی خوردند.

حجت الاسلام شاهچراغی درباره انقلاب مخملی که آمریکا در اوکراین راه انداخته اظهار کرد: 70 درصد مردم اوکراین مخالف این انقلاب هستند و این نشان می دهد که آمریکا منفور همه ملتها است بذر نفرت از آمریکا در منطقه خاورمیانه را ایران پاشیده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا استکباری است که نمی شود به او اعتماد کرد هر کس به او تکیه و اعتماد کند شکست می خورد، ما باید به اسلام، مردم و عزم ملی که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند تکیه کنیم تا به فضل الهی بر مشکلات خود در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پیروز شویم.

آمریکاامام جمعهشاهچراغیشهررینماز جمعه
نظرات (0)
Add Comment