10هزار دانش آموز در شهرستان ری وارد کلاس اول ابتدایی می شوند

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه 2 ری از ورود حدود 10 هزار دانش آموز شهرستان ری به کلاس اول ابتدایی در سال تحصیلی 94-93 خبر داد.

‘غلامرضا ابراهیمی’ روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا بابیان اینکه هم اکنون در شهرستان ری 210 مدرسه در مقطع ابتدایی دختر و پسر وجود دارد، افزود: در سال تحصیلی جدید 114 هزار دانش آموز شهرستان ری آماده تحصیل در480 فضای آموزشی شامل چهار منطقه آموزش وپرورش ناحیه یک و دو ، کهریزک و فشافویه می باشند.

وی تاکید کرد: 36 فضای آموزشی در کل شهرستان نیازمند تخریب و نوسازی و 20 مدرسه نیز بالای 40 سال قدمت دارد در حالیکه این شهرستان با رشد جمعیت 6/1 درصد نیز نیازمند 50 مدرسه دیگر می باشد.

مسوول روابط عمومی مناطق آموزش وپرورش شهرستان ری با بیان اینکه در نظام دوره ای هر مقطع تحصیلی به دو دوره تقسیم می شود و بر اساس نظام تحول بنیادین این تغییر بایستی در نظام آموزش و پرورش صورت گیرد ، افزود: خوشبختانه نظام دوره ای در تمامی مدارس متوسطه دوره اول و دوم شهرستان ری اجرایی شده است.

وی در خصوص برخی مشکلات مدارس ابتدایی که می خواهند نظام دوره ای را اجرا کنند ، افزود: متاسفانه به دلیل کمبود فضای آموزشی و بعد مسافت وهمچنین از لحاظ تراکم جمعیتی در برخی از مناطق ، اجرای این طرح با مشکل مواجه شده لیکن با توجه به شرایط و امکانات دربیشتر مناطق آموزش و پروش شهرستان این طرح در حال اجرا است.

مدیر روابط عمومی آموزش وپرورش ناحیه 2 ری با بیان اینکه هم اکنون در ناحیه 2 ری 11 مدرسه ابتدایی دو شیفت وجود دارد ، افزود: تنها در هشت مدرسه مقطع ابتدایی نظام دوره ای اجرا شده و این به دلیل کمبود فضای آموزشی ، بعد مسافت و تراکم جمعیتی است.

ابراهیمی اظهار داشت: همزمان با آغاز سال تحصیلی 2 باب مدرسه جدید در مناطق آموزش و پرورش ناحیه 2 ری و فشافویه راه اندازی و پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبار 2 باب فضای آموزشی دیگر از سوی خیرین و محل اعتبارات استانی و ملی طی مهرماه افتتاح شود .

وی ادامه داد: هم اکنون 18 باب مدرسه دیگر نیز در مناطق آموزش وپرورش ناحیه یک و 2 شهرری و کهریزک و فشافویه در حال ساخت است که از 20 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار می باشد.

عضو شورای هماهنگی روابط عمومی شهرستان ری تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال در کتاب های درسی پایه های چهارم و هشتم تغییراتی لحاظ شده به همین منظور دوره های آموزشی برای ساماندهی معلمان این کتب نیز در حال برگزاری است و تا پایان شهریورماه به اتمام خواهد رسید .

ابراهیمی نسبت به هوشمند سازی مدارس گفت: تمام کلاس درس مدارس خاص اعم از شاهد ، استعدادهای درخشان و نمونه دولتی مجهز به تابلوی هوشمند است و در بقیه مدارس نیز یک کلاس به این سیستم مجهز می باشد .

10هزارآموزابتداییاولدانشدرریشهرریشهرستانشوندمیواردکلاس
نظرات (0)
Add Comment