112 پایگاه اصلی و فرعی جمع آوری زکات فطره در ری بر پا می شود

 به گزارش راگانیوز جواد صفاری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: 70 پایگاه در شهرهای ری، قیامدشت، عوارضی اتوبان قم، باقر شهر، کهریزک، حسن آباد، خاورشهر و قلعه نو برای جمع آوری فطریه شهروندان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه 42 پایگاه برای جمع آوری فطریه درخود شهرری و اطراف حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) در نظر گرفته شده است، افزود: سال گذشته 45 میلیون ریال زکات فطره در شهرستان ری جمع آوری و پیش بینی می شود امسال میزان زکات جمع آوری شده افزایش محسوسی داشته باشد.

به گفته وی، با برنامه ریزی های انجام شده امسال در روستاهای این شهرستان که نماز عید فطر اقامه و پایگاه هایی برای جمع آوری زکات فطره در نظر گرفته شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ری خاطر نشان کرد: همزمان با ماه ضیافت الهی با مشارکت گسترده خیرین، نیکوکاران و مردم خیراندیش شهرستان ری و توابع آن شامل باقرشهر، کهریزک، حسن آباد و فشافویه افزون بر 720 یتیم تحت پوشش این نهاد، از حامی برخوردار شدند.

صفاری تعداد این حامیان را افزون بر دو هزار و 945 نفر اعلام کرد و افزود: در این شهرستان و شهرهای تابعه آن افزون بر 785 خانوار نیز تحت پوشش طرح محسنین قرار دارند و این خانوارها هم افزون بر دو هزار و 467 نفر حامی دارند.

وی یادآور شد: در طرح محسنین با توجه به نیاز این خانواده ها بیش از 432 خانوار بدون حامی هستند که نیاز است خیرین و حامیان بزرگوار، این خانوارها را نیز تحت حمایت خودشان قرار دهند.

صفاریان خاطر نشان کرد: مجموع کمک های مالی حامیان در سال گذشته افزون بر28 میلیارد ریال کمک نقدی در قالب طرح اکرام و محسنین به کمیته امداد بوده است.

به گفته وی کمک های مردم به صورت خاص و عام بوده و کمک های عام صرف هزینه درمان، ازدواج و تأمین مسکن نیازمندان خواهد شد و تلاش می شود کمک ها در راستای نیات افراد هزینه شود.

وی با اشاره به این که سنت حسنه اطعام و افطار روزه داران مورد تاکید دین مبین اسلام بوده است، تصریح کرد: همواره در بیان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به این سنت اشاره و توصیه شده است.

وی تصریح کرد: برپایی ضیافت معنوی افطاری برای مددجویان تحت پوشش این نهاد از جمله ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان است که با هدف بهره گیری معنوی از این ماه پرفضلیت در روزهای آتی انجام شد.

112آوریاصلیبرجمعدرریزکاتشهرریشودفرعیفطرهمیوپاپایگاه
نظرات (0)
Add Comment