15 هزار نفر به هلال احمر شهرستان ری مراجعه کردند

راگانیوز- رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ری گفت: در دور اول سفرهای نوروزی بیش از 15 هزار نفر از خدمات امدادی، ایمنی، سلامت و اطلاع رسانی این جمعیت بهره مند شدند.

 

ˈعلیرضا اکبریˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جمعیت هلال احمر شهرستان به منظور ارایه خدمات بهتر و بیشتر به مسافرین نوروزی ، اقدام به برپایی سه پایگاه امداد و نجات به صورت شبانه روز ی در محور اتوبان تهران – قم و همچنین جاده قدیم قم کرده است.

وی با بیان اینکه 2 پایگاه بصورت ثابت و یک پایگاه بطور سیار آماده خدمت رسانی به مسافرین نوروزی است، اظهار داشت: شهرستان ری بدلیل قطب مذهبی و گردشگری بودن و قرارگرفتن در مسیر اتوبان تهران – قم، همواره با حجم وسیعی از تردد خودروها و مسافران نوروزی مواجه است.

اکبری با اشاره به اینکه شهرستان ری در مسیر جنوب به شمال کشور قرار دارد، تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده برای ارایه تسهیلات و خدمات به هموطنان عزیز 2 پایگاه راهنمایی مسافران نیز در آزاد راه خلیج فارس و ضلع شرقی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) بر پا کرده است.

وی با بیان اینکه 30 نفر از پرسنل این جمعیت بطورشبانه روزی آماده خدمت رسانی هستند، افزود: در این ایستگاه ها خدمات امدادی، ایمنی، اطلاع رسانی و خدمات سلامت نظیر تست رایگان قند و فشار خون نیز ارایه می شود.

اکبری اظهارداشت: تیم های امدادی با بکارگیری دو خودروی نجات، سه دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه موتور آمبولانس در محور اتوبان تهران – قم مستقر هستند.

وی با بیان اینکه طرح امداد نوروزی هلال احمر از تاریخ 26 اسفند ماه سال گذشته آغاز شده ، افزود: بیش از 2 هزار نفر در این مدت از خدمات درمانگاهی هلال احمر بهره مند شده و20 خانوار نیز در محل چادرهایی که از سوی هلال احمر برای اسکان مسافرین نوروزی تبییه شده، اسکان داده شدند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ری اظهارداشت: طی این مدت نیز چهار مورد حادثه رانندگی گزارش شده که 2 مورد رهاسازی مصدوم از خودرو توسط تیم نجات و هفت مورد انتقال مصدوم به مراکز درمانی را از طریق جمعیت هلال احمر انجام شده است.

15احمربهریشهرریشهرستانمراجعهنفرهزارهلالکردند
نظرات (0)
Add Comment