17 شهریور روز سند حقانیت و مظلومیت ملت رشید و سرافراز ایران است

امام جمعه شهرری گفت : 17 شهریور روز سند حقانیت و مظلومیت ملت رشید و سرافراز ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین ‘سید علی شاهچراغی’ روز شنبه درآستانه فرارسیدن سالگرد قیام هفدهم شهریور، در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: 17 شهریور ماه یادآور ایثار و از جان گذشتگی شهدایی است که با نثار خون خود، میدان ژاله را میدان تحقق دلاورمردی و رشادت کردند.

وی افزود: مردم پاک دلی که در واقعه هفده شهریور جان خویش را سپر بلای انقلاب و اهداف والای آن کردند، مجاهدانی غیور بودند که ایمان در دل هایشان راه یافته بود، شیر دلانی که نه برای دنیا بلکه برای وعده های الهی به پا خاستند و مقابل رژیم ستمشاهی ایستادند.

شاهچراغی تصریح کرد: ژاله قلب سرزمین یکپارچه قیام ایران بود که شعله های آتش انقلاب از آن زبانه می کشید و با خون پاک و مطهر شاهدان شهید، شهدا نام گرفت.

امام جمعه شهرری ادامه داد: یوم الله 17 شهریور، حماسه جاوید کربلا و نوید پیروزی خون برشمشیر را دیگر بار تجسم عینی بخشید، اینک برماست که این روز را گرامی بداریم و خاطرات جمعه سیاه و لاله های سرخ را هرگز فراموش نکنیم.

شاهچراغی، وقوع قیام خونین 17 شهریورماه را موجب سرعت بخشی به شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 دانست و گفت: تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی، روزها و مقاطع حساس و سرنوشت سازی را پشت سر گذاشته که قیام 17 شهریور و سالروز کشتار وحشیانه تظاهرکنندگان مسلمان و حق جوی تهران که به جمعه سیاه و خونین معروف شد از جمله این ایام است.

شاهچراغی خاطر نشان کرد: نام این شهیدان بر تارک تاریخ این مرز و بوم به عنوان نگهبانان انقلاب اسلامی و پیش قراولان فجرآفرین خواهد درخشید.

وی ادامه داد: رژیم خونخوار و دیکتاتور پهلوی در این روز خیزش عمومی، مردم بی دفاع در میدان ژاله را به گلوله بست و تعداد زیادی از مردان و زنان و کودکان را به خاک و خون کشید که نقش این روز از آن جهت در تاریخ این مرز و بوم بی بدیل است.

امام جمعه شهرری تصریح کرد: 17شهریور روز سند حقانیت و مظلومیت ملت رشید و سرافراز ایران است که در گوشه گوشه میدان ژاله و خیابان های اطراف آن با خون پاک و مطهر شهدا امضاء شد.

17استایرانحقانیترشیدروزسرافرازسندشهرریشهریورمظلومیتملتو
نظرات (0)
Add Comment