18هکتار فضای سبز جدید شهری در صالح آباد شهرری احداث می شود

شهردارمنطقه بیست تهران از ایجاد 18 هکتار فضای سبز شهری پیرامون مخازن 600 هزار مترمکعبی آب صالح آباد که محل جمع آوری بخش عظیمی از آب های سطحی شهر تهران است، خبرداد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شهرداری منطقه 20، ‘منصور کتانباف’ با بیان این خبر افزود: کاشت 18 هکتار فضای سبز با اولویت گونه های جاذب آلاینده های محیطی در اطراف مخازن 600 هزار مترمکعبی آب صالح آباد در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد که تحقق آن، زمینه لازم برای تبدیل این محیط را به فضای تفرجگاهی به خوبی فراهم می کند.

کتانباف تصریح کرد: بخش اعظمی از آبهای سطحی شهر تهران به این دو مخزن سرازیر می شود و هرماه حدود 180 تن ضایعات از این محل لایروبی و جمع آوری می شود که اجرای تمهیدات مدیریتی نقش بسزایی در کاهش هزینه های تحمیلی و در نهایت تبدیل آن به فرصت های سرمایه گذاری خواهد داشت.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم علاوه بر پاکسازی ضایعات، پت های سرازیرشده به این محل را به صورت مجزا جمع آوری و به مرکز بازیافت تحویل داده شود.

شهردار منطقه 20 خاطر نشان کرد: لایروبی و پاکسازی انهار و کانال های عبوری که هدایت آبهای سطحی شهر تهران را بر عهده دارند هزینه بالایی را به مدیریت شهری متحمل می کند که مشارکت شهروندان در عدم تخلیه زباله در مسیر های آب های سطحی، کاهش این هزینه تحمیلی را به دنبال خواهد داشت.

18هکتارآباداحداثجدیددرسبزشهرریشهریشودصالحفضایمی
نظرات (0)
Add Comment