20 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی شهرستان ری هستند

راگا نیوز- رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ری گفت: در حال حاضر 20 هزار نفر عضو فعال کتابخانه های عمومی شهرستان ری هستند.

ˈمحمد رضا کریمیˈ روز شنبه در گفت وگو با  ایرنا با بیان اینکه بیست و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی از امروز بیست و پنجم آبان تا دوم آذر ماه به همراه برنامه های ویژه ملی، استانی و شهرستانی برگزار می شود، گفت: پیام امسال این هفته ˈ کتاب آیینه فرهنگ و فرزانگیˈ است.

وی تعداد کتابخانه های عمومی شهرستان ری را 15 باب عنوان کرد و افزود: ازاین تعداد 11 کتابخانه شهری و بقیه روستایی است و 50 کتابدار درآنها مشغول است .

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ری با بیان اینکه 130 هزار و 204 عنوان کتاب در این کتابخانه ها موجود است افزود:تعداد 147 هزار و 889 نسخه کتاب دراین کتابخانه ها موجود است .

وی با بیان اینکه تمام کتابخانه ها مجهز به بخش کودک ، دفاع مقدس و کتب کمک آموزشی است، تاکید کرد: همچنین سه باب کتابخانه نهادی به عنوان کتابخانه معین طرف قرارداد با دانشگاه پیام نور در بخش جداگانه ای به ارایه کتابهای پیام نور می پردازند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ری گفت:عضویت در کتابخانه های این شهرستان با ارایه یک قطعه عکس، تکمیل فرم ثبت نام و پرداخت 55 هزار ریال حق عضویت سالانه صورت می گیرد.

وی ، از عضوی گیری رایگان تمام کتابخانه های تحت پوشش این نهاد در هفته کتاب خبر داد و اظهار کرد:در سال گذشته دو باب کتابخانه یکی در قیامدشت با مساحت یک هزار و 200 متر مربع و دیگری در حسن آباد با مساحتی بالغ بر 2 هزار متر مربع افتتاح و راه اندازی شد.

به گفته وی، عضوگیری در شبکه کتابخوانان حرفه ای، اجرای مسابقات کتابخوانی ملی در سطح شهرستان، ، برنامه های بخش کودک کتابخانه ها، برگزاری مستمر کلاس ها و دوره های آموزشی و اوقات فراغت در کتابخانه ها را از جمله فعالیت های مستمر کتابخانه ها عنوان کرد.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment