24 واحد صنعتی آلاینده در ری ابلاغیه شرایط اضطراری دریافت کردند

ˈمحسن شوکتیˈ روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تمامی صنایع مستقر در شهرستان اعم از خدماتی، معدنی، عمرانی، صنعتی و صنفی که باعث تشدید آلودگی می شوند در وضعیت هشدار و اضطرار بایستی تا اطلاع ثانوی نسبت به تعطیلی بخش های آلاینده اقدام و یا با حداقل ظرفیت و در یک شیفت کاری فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه پنج درصد از کل واحدهای صنعتی بزرگ استان تهران در این شهرستان فعال هستند، اظهار داشت: از جمله این واحدهای آلاینده کارخانه سیمان تهران، پتروشیمی، روغن نباتی و واحدهای تولیدی بتن و شن و ماسه می باشند .

وی اضافه کرد:با توجه به نوع فعالیت بایستی اقدامات لازم را در زمینه کاهش تولید و یا توقف کامل فعالیت برخی از بخش ها را بعمل آورند در غیر اینصورت بر طبق قانون با آنان برخورد خواهد شد.

شوکتی با تصریح بر اینکه بیش از 170 مورد واحد ذوب فلزات تاکنون در شهرستان شناسایی و تخریب شده، تاکید کرد: فعالیت تمامی واحدهای ذوب سرب و زغال سوزی و استخوان سوزی غیر مجاز می باشد و کارشناسان محیط زیست شهرستان ری در واحدهای گشت و پایش شبانه روزی با مراجعه به محل استقرار این واحدها در محورهای حساس شهرستان اقدامات لازم را درخصوص قلع و قمع آنان بعمل می آورند.

وی با تاکید بر اینکه رعایت ضوابط زیست محیطی تابع شرایط هوا نیست، تصریح کرد: تمامی واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی مستقر در شهرستان همواره مد نظر داشته باشند که بایستی در هر شرایطی ضوابط زیست محیطی را رعایت کنند و البته در شرایط هشدار و اضطرار این انتظارات افزایش خواهد یافت.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: در حال حاضر تعداد پنج هزار و 184 واحد صنعتی بزرگ، 30 هزار واحد صنعتی کوچک و 14 هزار واحد صنعتی و تولیدی و 10 مورد کشتارگاه و 77 مورد واحد خدماتی و 2 مورد تصفیه خانه شهری و تعداد 24 واحد شن وماسه و آسفالت در این شهرستان فعالیت دارند.

13آبانآتشکده ریآموزش و پرورش کهریزکباقرشهربخشداری کهریزکبهشت زهرابهشتیجمالی پورجنوب تهرانحسن آبادحضرت عبدالعظیم (ع)خبری جنوب تهراندولت آبادراگاراگانیوزریری باستانری نشینسعید استاد فرجشهردارشهردار باقرشهرشهردار منطقه 20شهردار کهریزکشهرداریشهرداری باقرشهرشهرداری شهرریشهرداری کهریزکشهرریشهرستان ریشورآبادشورای اسلامی باقرشهرشورای اسلامی کهریزکعربیعطر سیبفرماندار ریفرماندار ویژه شهرستان ریفرمانداری شهرستان ریقله گبریمعاون شهردارمنطقه 20ناحیهنازی آبادپالایشگاه تهرانچشمه علیکتانبافکهریزک
نظرات (0)
Add Comment