25 میلیارد تومان برای زباله‌های منطقه 20 هزینه می‌شود

به گزارش  راگانیوز به نقل از خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ظهر امروز منصور کتانباف به دنبال بازدیدهای دوره‌ای محله‌های بیست‌گانه با حضور در سرای محله 13 آبان به طرح آسمان آبی، زمین پاک و خط سفید که براساس مطالعات و تحقیقات علمی و کارشناسی شکل گرفته است، اشاره کرد و اظهار داشت: سالانه حدود 25 میلیارد تومان برای جمع‌آوری زباله‌های شهری منطقه 20 هزینه می‌شود که با کاهش 30 درصدی تولید زباله، حدود هشت میلیارد تومان اعتبار مدیریت شهری صرفه‌جویی خواهد شد.

وی با اشاره به نتایج اثربخش طرح زیست محیطی آسمان آبی زمین پاک، افزود: با ارائه خدمات رایگان آموزشی چهره به چهره و مراجعه حضوری به درب منازل، میزان تفکیک پسماند خشک طی دو سال گذشته از حدود هشت به 14 درصد رسیده است.

کتانباف کاهش آمار تصادفات جرحی، خسارتی و فوتی را نیز از نتایج طرح آموزشی فرهنگی خط سفید برشمرد و ادامه داد: شورایاران و مدیران محله با استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌ای و مکانی محله‌ای از جمله مساجد و مدارس در ترویج و نهادینه شدن آموزش‌های شهروندی بسیار تاثیرگذار هستند.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه طرح‌های عمران شهری در منطقه 20 رشد چشمگیری داشته است، گفت: رشد اعتبارات آسفالت، توسعه ایستگاه‌های مترو، بهبود شرایط نگهداشت شهر و تعدد پروژه‌های شهری از جمله مواردی است که نشان از توسعه و آبادانی این منطقه جنوبی دارد.

وی شکل‌گیری ستاد خیران محله، توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار، توسعه کارآفرینی و توجه به مقوله آسیب‌های اجتماعی را از موارد مهمی برشمرد که شورایاران و مدیران محله به‌عنوان بازوان مدیریت شهری باید به آن توجه کنند.

گفتنی است، این نشست با بیان نقطه نظرات شورایاران و مدیر محله 13 آبان ادامه یافت و شهردار و مدیران ارشد شهری منطقه 20 به بررسی مسائل و موارد مطرح شده پرداختند.

 

زبالهشهرریمنطقه 20کتانباف
نظرات (0)
Add Comment