286 هزار قرص آهن در بین دانش آموزان دختر مدارس شهرستان ری توزیع می شود

راگا نیوز- کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: با آغاز طرح آهن یاری، بالغ بر 286 هزار قرص آهن در بین دانش آموزان مدارس دخترانه این شهرستان توزیع می شود.

 

ˈسعیده شریفیˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح در راستای پیشگیری از ˈآنمی فقرآهنˈ و با همکاری مناطق مختلف آموزش و پرورش و شبکه بهداشت شهرستان ری از امروز به مورد اجرا گذاشته می شود.

وی اظهارداشت: فقر آهن شایعترین گونه کم خونی است و به علت مقدار ناچیز آهن در غذا و یا نبود جذب گوارشی آن به وجود می آید.

شریفی تاکید کرد: شایعترین علائم این بیماری که بیشتر در بین زنان بوقوع می پیوندد احساس سستی، خستگی همیشگی و یا هنگام فعالیت و احساس کسالت عمومی ظاهر می شود و بهترین راه پیشگیری از بروز آن طرح آهن یاری بوده که طی سالهای اخیر در دبیرستان های دخترانه از سوی وزارت بهداشت به مورد اجرا گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری نیز امسال پس از انجام هماهنگی های لازم با مناطق مختلف آموزش و پرورش شهرستان اجرای طرح را آغاز کرد.

شریفی از برگزاری کلاس های توجیهی برای مربیان بهداشت و مدیران دبیرستان های دخترانه، هماهنگی با مسوولین مناطق آموزش و پرورش و مدیران مدارس، توزیع قرص های آهن در مدارس را از جمله اقداماتی دانست که پیش از اجرای طرح توسط واحد تغذیه شبکه بهداشت انجام شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون تمامی امکانات جهت اجرای طرح در مدارس مهیاست، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده دانش آموزان هفته ای یک قرص در مدارس می خورند و در کنار آن از آموزش های لازم جهت شیوه های پیشگیری از ابتلا به بیماری فقر آهن که توسط مربیان مدارس ارائه می شود، استفاده می کنند.

شریفی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده در سال تحصیلی جاری صددرصد دانش آموزان دختران مقطع دوم دبیرستان و چهل درصد مقطع اول دبیرستان، تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment