کتاب آیینه آفتاب رونمایی شد

به گزارش راگانیوز ، از جنوب استان تهران به‌ نقل از روابط‌ عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، مراسم رونمایی از کتاب آیینه آفتاب «سبک زندگی در نهج البلاغه» با حضور هدایت‌الله جمالی‌پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و مجتبی رحمان‌دوست نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در سالن شیخ طوسی پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد.

نویسنده کتاب آیینه آفتاب در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بیشترین جزء این کتاب در ماه مبارک رمضان به قلم تحریر درآمد و در این کتاب با تمام وجود فراز و فرودهای نهج‌البلاغه با نشاط و غم آن احساس شد.

حامد پوررستمی تصریح کرد: این کتاب به دانشکده معارف نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب عرضه شد تا ارزیابی شود و سعی کردیم در آن معارف ناب نهج‌البلاغه را با مثال‌های روز و به شکل نمودار عرضه کنیم.

وی افزود: این کتاب در سه بخش تنظیم شده است بخش اول شامل پیدایش تا پالایش، امام علی (ع) و قرآن و قرآن ناطق و تمدن اسلامی، قسمت دوم براساس مبانی نظری بوده که شامل یکتایی بی‌همتا، بازگشت و حلقه‌های وصل آسمانی و بخش سوم شامل منش‌‎های سبک زندگی است.

 این نویسنده اضافه کرد: در این کتاب سه ارتباط مطرح شده و امام علی (ع) و قرآن، ظرفیت معرفت و معیت را تقسیم کردیم.

وی تصریح کرد: در قسمت بعد ابعاد سبک زندگی اسلامی و تمدن اسلامی را بیان کردیم؛ امام علی(ع) به اعراب فرمودند، شما در تمدن خود از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در بدترین وضع بودید و پیامبر (ص) شما را به بلندا و اوج تمدن رساند.

پوررستمی خاطرنشان کرد: نهج‌البلاغه مهم‌ترین آبشخور قسمت نرم‌افزاری سبک زندگی است، رهبر معظم انقلاب فرمودند، مهم‌ترین جوهره جامعه سبک زندگی است و جوهره سبک زندگی ایمان بوده و آبشخور ایمان امیرمومنان علی (ع) است.

بر پایه این گزارش، در پایان این مراسم از کتاب آیینه آفتاب رونمایی شد و از نویسنده کتاب تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

آفتابرونماییشهرریکتاب
نظرات (0)
Add Comment