کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل برای پرسنل و مسئولین شهرداری باقرشهر برگزار شد

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر ؛ شفیعی گفت : در راستای دستورالعمل برگزاری این دوره و نیاز مبرم پرسنل و مسئولین شهری به دانستن مفاهیم پدافند غیرعامل اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل در شهرداری باقرشهر نموده ایم .

وی در ادامه افزود : هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی ، بالا بردن سطح علمی و آموزشی کارکنان در موارد اضطراری و به منظور آمادگی هرچه بیشترآنان در مقابل هرگونه تهدیدات دشمنان به ویژه تهدیدات نرم برگزار گردید.

مسئول حوادث شهرداری اظهار داشت : شرکت کنندگان در این دوره با مباحثی همچون ، تعاریف و اصلاحات پدافند عامل و غیر عامل ، انواع دفاع غیر عامل و اهمیت آن ، نظریه های استراتژیک و اهمیت و لزوم توجه به دفاع غیر عامل ، تاریخچه پدافند غیر عامل ، مقاوم سازی و استحکام آشنا شدند .

شفیعی با اشاره به مدیریت بحران و پدافند غیرعامل تصریح کرد : بحران رویدادی است که به طور طبیعی یا به وسیله بشر به طور ناگهانی یا به صورت فزاینده به وجود آید و سختی و مشقتی را به جامعه انسانی تحمیل کند که برای برطرف کردن آن نیاز به اقدامات اضطراری و آموزش های لازم می باشد که باید مورد توجه قرار گیرد .

گفتنی است ؛ پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی گفته می شود که در صورت بروز جنگ، خسارات احتمالی به حداقل میزان خود برسد به بیان دیگر سبب کاهش آسیب‌پذیری نیروی‌انسانی، ساختمان‌‌ها، تاسیسات، تجهیزات مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن خواهد شد .

 

 

باقرشهرشهردارشهرریغیرعالملپدافندکارگاه
نظرات (0)
Add Comment