دوره های آموزش روان شناسی در مدرسه میثاق باقرشهر برگزار شد

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر ، مسئول آموزش شهروندی شهرداری باقرشهر در گفتگو با خبرنگار ما گفت : آموزش و پرورش و خانواده دو شریک جدی در امر تربیت دانش آموزان محسوب می شوند و در واقع بدون همراهی خانواده با آموزش و پرورش و یا بالعکس نمی توان انتظار داشت که این تربیت صحیح اتفاق بیفتد.

وی در ادامه هدف از برپایی این کارگاه های آموزشی را پیوند عمیق میان مدارس و خانواده ها دانست و افزود : عدم نقش آفرینی والدین در روند تربیت فرزند و ارتباط برقرار نکردن مستمر با اولیاء مدرسه، از صدمات بزرگ آموزشی به شمار رفته و در روند آموزش، اختلال به وجود می آورد به همین دلیل ما در صدد آنیم تا این پیوند را قوی تر کرده و به بهبود شرایط یاگیری دانش آموزان کمک کنیم.

مسئول آموزش شهروندی شهرداری باقرشهر درخصوص برپایی کارگاه طلاق در این مدارس ، اظهار داشت : اجرای راهکارهای عملی برای پیشگیری از رواج پدیده طلاق را باید مهم و قابل توجه دانست ، در همین راستا نهادهای آموزشی از جمله آموزش و پرورش باید با برگزاری دوره های تخصصی به بررسی علل افزایش طلاق در خانواده ها بپردازند و با ارائه راهکارهای عملی برای پیشگیری از این معضل اجتماعی قدم بردارد .

قربانی با بیان اینکه اگر دانش آموزان از سلامت روان و آرامش خاطر در خانواده برخوردار باشند یادگیری مطلوب تری خواهند داشت ، تصریح کرد : در این کارگاه سعی شده با بررسی عوامل استرس زا ، نقاط مثبت و منفی رفتارها ، اعتماد به نفس و رفتارهای اجتماعی مناسب دانش آموزان ، خانواده ها را با سلامت روان فرزندان خویش آشنا سازیم تا سطح یادگیری آنان در مدارس ارتقا یابد .

قربانی در پایان در خصوص برپایی کارگاه نقش بازی در خلاقیت کودکان گفت : از آنجایی بازی یکی از نیازهای اساسی و مهم ترین فعالیت کودکان به شمار می رود در این کارگاه به والدین آموزش دادیم که آنها نباید تعیین کننده ی نوع و شیوه ی بازی باشند بلکه بهتر است شرایط سالم بازی را فراهم و خود به عنوان همبازی شرکت کنند و اجازه دهند تا کودکان خود با قدرت خلاقیت بازی را اداره کنند .

لازم به ذکر است ؛ این کارگاه های آموزشی روان شناسی از 13 دی ماه تا 23 دی ماه در مدارس میثاق باقرشهر به طور مستمر برگزار گردید .

 

اموزشدورهروان شناسیشهرداریشهرری
نظرات (0)
Add Comment