پاکسازی محیط زیست برای شهروندان یکی از مهمترین اهداف شهرداری است

به گزارش راگا نیوز ، به نقل از  روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر ، یونس معروفی گفت : در راستای شکایت اهالی روستاهای قمصر و دهنو و پیرو مکاتبات مکرر بخشداری کهریزک در خصوص بازیافت و ضایعات پلاستیک که در حومه این روستاها واقع شده است ، شهرداری باقرشهر برای جمع آوری این ضایعات وارد عمل شده است .

مسئول محیط زیست شهرداری باقر شهر در ادامه افزود : واحدهای ضایعات پلاستیک که موجب آلودگی محیط زیست می شوند ، پرونده این واحدها در کارگروه محیط زیست شهرداری مورد بررسی قرار می گیرد و سپس در خصوص فعالیت آنان تصمیم گیری می شود که ضمن پلمپ به جایی دیگر انتقال یابند .

وی در ادامه اصلی ترین مشکل را وجود ضایعات پلاستیکی در زمین های کشاورزی روستای قمصر دانست و اظهار داشت : از آنجایی که این زمین های کشاورزی محل کاشت سبزی بوده اند اما بر خلاف قانون این واحدها تغییر کاربری داده و آنجا را به محل دپوی ضایعات پلاستیکی تبدیل کرده اند .

معروفی ضمن تاکید بر احساس مسئولیت شهرداری باقرشهر ، تصریح کرد : طبق قانون برخود با این واحدها به دلیل تغییر کاربری زمین کشاورزی ، با اداره جهاد کشاورزی است اما از آنجایی که شهرداری باقرشهر احساس مسئولیت و دلسوزی نسبت به شهروندان دارد ضمن کمک به شناسایی این واحدها از توسعه کار آنها جلوگیری کرده است .

مسئول محیط زیست شهرداری با اشاره به مساعدت شهرداری باقرشهردرخصوص جمع آوری ضایعات پلاستیکی ، گفت : شهرداری باقرشهر این واحد ها را در حومه شهر شناسایی کرده و ضمن بازدید از محیط کار آنان و گرفتن عکس و فیلم وساختن مستند برای آنان تشکیل پرونده داده است و پرونده 38 واحد ضایعات پلاستیکی را به اداره جهاد کشاورزی ارسال کرده تا طبق قانون با آنها برخورد شود .

معروفی در خصوص دیگر فعالیت های شهرداری باقرشهر گفت : از سال 91 شهرداری پروانه فنس کشی را به درخواست کشاورزان برای زمین های کشاورزی با هماهنگی اداره جهاد کشاورزی صادرکرده است ، در طی یکی دو ماه اخیر شهرداری باقرشهر با شناسایی برخی از این زمین ها که تغییر کاربری داده اند را شناسایی کرده است و برای این واحدهای متخلف تشکیل پرونده داده و به اداره جهاد کشاورزی ارسال کرده است تا طبق قانون و دستور قضایی با آنها برخورد جدی شود .

 

 

باقرشهرشهرداریشهرریفرمانداری ریمحیط زیست
نظرات (0)
Add Comment