4 پروژه تحقیقاتی منطقه 20 کلید خورد / اجرای طرح پارک انرژی در جنوب تهران

 

راگا نیوز: معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری منطقه 20 از آغاز مراحل اجرایی چهار پروژه مطالعاتی و تحقیقاتی این منطقه خبر داد.
 

سید عبدالله عظیمی  با اشاره به این‌که چهار طرح مطالعاتی و تحقیقاتی از سوی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و محققان دانشگاه صنعتی شریف اجرا می‌شود، گفت: ممیزی روشنایی و بررسی سیستم‌های نوین روشنایی و نورپردازی تعدادی از بوستان‌ها، مکان‌یابی احداث پارک انرژی، بررسی عملکرد و سنجش اثربخشی سراهای محله و بررسی اثرات زیست محیطی آلودگی خاک در محصولات کشاورزی از عناوین طرح‌های تحقیقاتی است که مراحل اجرایی آن آغاز شده است.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری منطقه 20 به اهمیت احداث پارک انرژی در این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور ایجاد یک فضای آموزشی_تحقیقاتی پیشرفته طرح احداث پارک انرژی در دستور کار این منطقه قرار گرفته است که مرحله مکان‌یابی آن با معرفی بوستان جامع ری آغاز شده است.

وی گسترش پروژه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی، افزایش آگاهی عمومی، آموزش و اطلاع‌رسانی نسبت به موضوع انرژی، بهینه‌سازی مصرف انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر را از اهداف این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: تجهیزات و تکنولوژی‌های متنوعی با استفاده از انرژی‌های خورشیدی، بادی، زمین گرمایی، پیل سوختی، اقیانوسی و … در پارک انرژی مورد اشاره استفاده می‌شود.

گفتنی است، عملیات اجرایی طرح‌های تحقیقاتی مورد اشاره با تشکیل نخستین جلسه هماهنگی و با حضور معاونان برنامه‌ریزی و توسعه شهری، فنی و عمران، امور شهری و فضای سبز، مدیر دفتر تحقیق و توسعه شهرداری منطقه 20 و نمایندگان دانشگاه صنعتی شریف در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه 20 آغاز شد. 

شهرری
نظرات (0)
Add Comment