راه اندازی کتابخانه دیجیتال در شهرداری باقرشهر

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر ؛ میرزانژاد با یادآوری برخی از مشكلات کاربران در دسترسی به منابع سنتی كتابخانه گفت: امروزه با پيشرفت تكنولوژی و فناوری های جديد، راهكارهای بسيار مناسبی جهت بهبود و تسهيل و دسترسي به منابع علمي و تحقيقاتی ايجاد شده است كه بارزترين آن ها كتابخانه ديجيتال می باشد.

وی در ادامه افزود : با استفاده از خدمات كتابخانه ديجيتال، کاربر مي تواند در چارچوب مشخص به منابع مورد نياز خود در كمترين زمان ممکن و بدون اتلاف وقت دسترسی پيدا كند و صفحات مورد نظر را یافته و آن را مطالعه نمايد .

مسئول فناوری اطلاعات شهرداری باقرشهر اظهار داشت : کتابخانه دیجیتال مجهز به نرم افزار جامع کتابداری است که به روی سیستم های ویندوز و لینکوس قابل اجرا می باشد که در طراحی این نرم افزار از چارچوب هایی استفاد شده که با حداقل تجهیزات سخت افزاری هم قابل اجرا است .

میرزانژاد با بیان برخی از ویژگی های این نرم افزار گفت : این نرم افزار راهکاری است جهت سهولت و توسعه دسترسی به منابع علمی و تحقیقاتی از طریق سازماندهی اطلاعات که دارای قابلیت سازمان دهی انواع اسناد از قبیل : کتاب ،مقاله ، گزارش ، پایان نامه و …با استفاده از فیلد های استاندارد می باشد و همچینین مدیریت یکپارچه چندین واحد کتابخانه را در برمی گیرد که امکان فعالیت مستقل در فرایند عضوگیری و امانت را به کاربران می دهد .

وی با بیان اینکه امکان جستجوی پیشرفته و ساده به طور همزمان برای کاربران فراهم شده است ، یادآور شد : با این نرم افزار کتابداران می توانند از طریق موضوع ، ناشر و نویسنده لینک دهی به مدارک یکدیگر داشته باشند تا دسترسی آسان تر صورت گیرد .

مسئول فناوری اطلاعات شهرداری باقرشهر با اعلام اینکه عموم شهروندان می توانند در کنار استفاده از کتابخانه تخصصی عطر یاس شهرداری باقرشهر  از این نرم افزار جامع هم  استفاده کنند ، تصریح کرد : امید است که با راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال و تمهیدات اندیشیده شده شاهد استقبال روز افزون از کتاب و کتابخوانی باشیم.

باقرشهردیجیتالشهرریکتابخانه
نظرات (0)
Add Comment