مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آیا می دانید چگونه لکه آنتی بیوتیک روی مبل را تمیز کنید؟

شربت آنتی بیوتیک ممکن است هرجایی بریزد. وقتی می خواهید این شربت را به کودک تان بدهید، احتمالا ترجیح می دهید بنشینید. نشستن روی مبل همانا و ریختن شربت روی پارچه رومبلی نازنین تان نیز همانا.

شربت آنتی بیوتیک ممکن است هرجایی بریزد. وقتی می خواهید این شربت را به کودک تان بدهید، احتمالا ترجیح می دهید بنشینید. نشستن روی مبل همانا و ریختن شربت روی پارچه رومبلی نازنین تان نیز همانا.

ریختن شربت روی مبل، شاید یک کابوس بزرگ باشد. خصوصا اگر شربت طعم دار توت فرنگی با رنگ قرمز باشد!

نترسید. آرامش خود را حفظ کنید. دارو را به کودک بدهید و در اسرع وقت برای پاک کردن لکه اقدام کنید.

این مقاله به شما می گوید که چطور لکه آنتی بیوتیک را از روی مبل پاک کنید که اثری از آن باقی نماند. پس ما را همراهی کنید و تا انتهای این مقاله را به دقت بخوانید.

مواد و وسایل لازم برای تمیز کردن لکه آنتی بیوتیک از روی مبل

ابتدا باید یکسری وسایل و مواد را آماده کنید تا بتوانید در هنگام پاک کردن لکه، سرعت عمل داشته باشید و اقدامات لازم را انجام دهید. پس مواد و وسایل زیر را ابتدا آماده کرده و سپس مشغول به کار شوید. همچنین اگر فکر می کنید که نمی توانید لکه را در منزل پاک کنید، بهتر است از خدمات مبل شویی در محل قالیشویی در دولت آباد استفاده کرده و به راحتی تکنسین های شستشوی مبل را به خانه تان بیاورید.

مواد و وسایل لازم:

  • یک قاشق
  • یک یا چند دستمال پارچه ای تمیز و ترجیحا سفید
  • یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی
  • یک فنجان آب سرد
  • یک فنجان آب ولرم
  • حوله
  • چند عدد دستمال کاغذی حوله ای

مراحل پاک کردن لکه مبل

پاک کردن اولیه لکه

در این مرحله باید اقدامات لازم مبنی بر پاک کردن اولیه لکه را انجام دهید. به این صورت که قاشق را بردارید. قبل از اینکه دارو وارد الیاف پارچه رومبلی شود، با کناره های قاشق، سعی کنید آنتی بیوتیک اضافی را از روی پارچه رومبلی بردارید. شربت هرچقدر بیشتر روی پارچه بماند، بیشتر وارد الیاف شده و خشک می شود. بنابراین تمیز کردن آن نیز با گذشت زمان، سخت می شود. راه حل چیست؟ اقدام سریع اولیه، مهم ترین نکته ای است که باید به خاطر بسپارید.

این مرحله را با سرعت و دقت هر چه بیشتر، انجام دهید. اگر دقت کنید، ممکن است هنگام بلند کردن دارو از روی مبل، آن را روی دیگر قسمت ها بریزید و لکه دیگری هم ایجاد کنید! همچنین اگر بدون دقت عمل کنید، ممکن است با فشار بیش از اندازه، لکه را بزرگ تر کنید. پس تمام تلاش تان را به کار بگیرید تا لکه را به دقت پاک کنید.

یک ترکیب پاک کننده آماده کنید

در این مرحله باید یک ترکیب ایده آل برای تمیز کردن لکه آماده کنید. مایع ظرفشویی و آب ولرم را در یک ظرف ترکیب کنید. می توانید آن را در یک بطری اسپری دار ریخته و روی لکه اسپری کنید یا اینکه درون یک ظرف، ترکیب را آماده کرده و با یک دستمال آغشته به آن، لکه را پاک کنید. درهرحال مطمئن شوید که مقدار اضافی از مواد روی مبل نمی ریزید. اگر با دستمال این کار را انجام می دهید، فقط مقدار کمی از مواد را به دستمال جذب کنید و با فشار دادن، مقدار اضافی آن را از دستمال تان خارج کنید.

دستمال را به لکه بزنید. دقت کنید که لکه را ماساژ ندهید. سعی کنید با هر بار بلند کردن دستمال از روی مبل، مقداری از مواد را نیز خارج کنید.

مرحله دوم را تاجایی ادامه دهید که لکه کاملا پاک شود و بعد از بلند کردن دستمال، دیگر دارویی از روی پارچه رومبلی بلند نمی شود. پس از اینکه لکه کاملا پاک شد، به مرحله بعدی بروید.

شستشو دهید

در این مرحله باید لکه را بشویید. این مرحله را زمانی می توانید انجام دهید که مطمئن شوید لکه کاملا پاک شده و دیگر مواد دارو داخل الیاف پارچه مبل نیست. برای شستشو دادن نیز نیاز به یک فنجان آب سرد دارید. سعی کنید با آب سرد، تمامی مایع ظرفشویی مورداستفاده در مرحله قبلی و دارویی که احیانا هنوز باقی مانده را از الیاف رومبلی خارج کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله نیز نباید آب اضافی روی پارچه بریزید که خشک کردن آن زمان زیادی نیاز داشته باشد. تنها مقداری آب بریزید که بتوانید قسمت تازه تمیز شده پارچه رومبلی را شستشو دهید.

می توانید ابتدا حدود یک قاشق آب بریزید و با دستمال سریعا تمیز کرده و آب اضافی ترکیب شده با مواد را خارج کنید. سپس اگر متوجه شدید، هنوز تمیز نشده و مایع یا دارو درون الیاف آن وجود دارد، این کار را تکرار کنید.

خشک کنید

برای خشک کردن مبل هم ابتدا باید با یک حوله تمیز، آب اضافی را خارج کنید. سپس می توانید پنکه یا کولر یا حتی بخاری را در نزدیکی محل، روشن کنید. اگر هیچ کدام از این وسایل در نزدیکی مبل نیست، می توانید با یک سشوار، سعی کنید لکه را خشک کنید. دقت کنید که سشوار را نزدیک پارچه نگیرید تا آسیب نبیند. فاصله مناسب سشوار با پارچه رومبلی برای خشک شدن سریع تر، حدود 20 سانتی متر است.

همچنین می توانید جهت خشک شدن بهتر، چند دستمال کاغذی روی محل قرار داده و صبر کنید تا آب اضافی را جذب کند. در نهایت هم اگر بعد از خشک شدن مبل، هنوز لکه را مشاهده کردید، معطل نکنید و برای دریافت خدمات مبل شویی در محل خودتان، با 1864 تماس بگیرید.

خدمات مبل شویی توحید در منزل و محل کار

با استفاده از خدمات مبل شویی قالیشویی توحید دیگر نباید نگران جابجا کردن مبلمان تان باشید. ما به محل شما می آییم و مبل تان را با دستگاه های تخصصی مبل شویی، شستشو می دهیم.

قالیشویی توحید

در قالیشویی توحید می توانید خدمات موردنظرتان را در سریع ترین زمان ممکن با کفییت بالا از نزدیک ترین شعبه خودتان، دریافت کنید. ما در همه محله های تهران شعبه فعال داریم. پس با خیال راحت با شماره 1864 تماس بگیرید یا وارد صفحه رزرو آنلاین خدمات قالیشویی توحید شده و با تخفیف ویژه، خدمات موردنیازتان را در هر ساعتی از شبانه روز، رزرو کنید.

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.