مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

لکه کمپوت گلابی روی مبل را هرچه سریع تر تمیز کنید

کمپوت گلابی یکی از خوشمزه ترین کمپوت هایی است که معمولا برای بیماران مختلف می برند. این کمپوت به دلیل طعم خوب و مسهل بودن، خواص زیادی برای بدن داشته و انتخاب بسیاری از افراد است. اما همین کمپوت خوشمزه و مقوی اگر روی مبل شما بریزد، لکه چبانی بر جای می گذارد که پاک کردن آن دشوار است.

کمپوت گلابی یکی از خوشمزه ترین کمپوت هایی است که معمولا برای بیماران مختلف می برند. این کمپوت به دلیل طعم خوب و مسهل بودن، خواص زیادی برای بدن داشته و انتخاب بسیاری از افراد است. اما همین کمپوت خوشمزه و مقوی اگر روی مبل شما بریزد، لکه چبانی بر جای می گذارد که پاک کردن آن دشوار است.

بنابراین در این مقاله به این موضوع پرداخته ایم و می خواهیم شما را با ریزه کاری های پاک کردن لکه کمپوت گلابی از روی مبل آشنا کنیم. اما مهم ترین نکته ای که در ابتدا باید بدانید این است که برای پاک کردن لکه از روی مبل، نباید وقت را تلف کنید و باید سریعا اقدام کنید.

سریع باشید

در قدم اول مهم است که با یک یا چند دستمال کاغذی، سریعا آب کمپوتی که هنوز روی پارچه رومبلی مانده را پاک کنید. مطمئن باشید که اگر سریع این کار را انجام دهید، می توانید مقدار زیادی آب کمپوت را از روی مبل برداشته و از نفوذ آن به داخل پارچه رومبلی جلوگیری کنید. به این ترتیب کار پاک کردن برایتان آسان تر شده و مبل زودتر تمیز می شود.

دقت کنید که اگر تکه های گلابی هم روی مبل ریخته، باید آن را بردارید. دقت کنید که در حین برداشتن، تکه های گلابی له نشده و بیشتر روی مبل پخش نشوند. اگر نمی خواهید کارتان سخت شود و به راحتی بتوانید لکه را پاک کنید، باید در انجام این مرحله، دقت کافی را به کار ببرید.

اگر هم فکر می کنید که نمی توانید لکه را پاک کنید، می توانید خدمات مبل شویی قالیشویی نیروی هوایی را سفارش داده و مبل تان را توسط تکنسین های مجرب، در محل خودتان شستشو دهید.

لکه را پاک کنید

برای پاک کردن لکه به یک مایع شوینده نیاز دارید. از آن جایی که اکثر مواد شوینده، سفید کننده یا آمونیاک دارند، بهتر است ابتدا مواد تشکیل دهنده روی بسته بندی محصول شوینده را بخوانید. بهترین ماده شوینده ای که می توانید برای از بین بردن لکه کمپوت استفاده کنید، مایع ظرفشویی است. مایع ظرفشویی و آب را به نسبت 1 به 5 ترکیب کنید. یعنی به طور مثال 1 قاشق مایع ظرفشویی را در 5 قاشق آب در یک کاسه ترکیب کنید.

یک دستمال بردارید و به کف حاصل آمده آغشته کنید. حالا دستمال را به صورت دورانی و ملایم روی لکه مبل بزنید. نباید لکه را بمالید. با این کار ممکن است پارچه رومبلی شما آسیب ببیند.

این مرحله را انجام دهید و هر بار که کل دستمال تان آلوده شد، از دستمال دیگری استفاده کنید.

شستشو

پس از اینکه لکه را پاک کردید، باید هرنوه ماده شوینده ای که استفاده کرده اید را بشویید. برای این کار باید از آب تمیز استفاده کنید. یک ظرف آب کنار دستتان بگذارید. یک دستمال را با آب نمدار کنید. حالا لکه مبل را با دستمال نمدار پاک کنید. مطمئن شوید که در این مرحله آب زیاد استفاده نمی کنید. همچنین دقت کنید که لکه را کاملا شستشو دهید که مواد شوینده از آن خارج شود. استفاده از آب زیاد، مانع از سریع خشک شدن مبل می شود. پس عجله نکنید و با دقت این مرحله را هم انجام دهید.

به یاد داشته باشید که اگر دستمال تان آلوده شد، باید از دستمال دیگری استفاده کنید وگرنه پارچه رومبلی تان کدر شده و لکه نه تنها پاک نمی شود، بلکه لکه بدتری نیز بر جای می گذارد.

خشک کردن

خشک کردن آخرین اقدامی است که باید برای مبل تان انجام دهید. یک حوله بردارید. آرام آرام روی همان قیمت از مبل که تازه تمیز کرده اید، بزنید. هر بار که حوله را از روی مبل بر می دارید باید مقداری آب را به خود جذب کرده و از مبل خارج کرده باشد. وقتیخشک می کنید، تمام تمرکزتان روی کارتان باشد. چراکه خشک کردن مبل اهمیت زیادی دارد. اگر مبل را خوب خشک نکنید، آب در الیاف پارچه رومبلی مانده و محیط مناسب رشد قارچ و کپک را فراهم می کند.

می توانید از سشوار، روشن کردن پنکه، دستگاه تهویه، باز کردن پنجره و … نیز برای تسریع این مرحله کمک بگیرید.

پس از خشک شدن، مبل را چک کنید. اگر هنوز لکه یا آثاری از آن روی مبل تان دیده می شود، زمان آن رسیده که مبل تان را برای شستشوی عمیق به قالیشویی پیروزی بسپارید. چراکه وقتی مبل با روش گفته شده تمیز نمی شود و یا حتی لکه بزرگ تر و بدتر می شود، به این معنی است که پارچه رومبلی تان از آلودگی های مختلف اشباع شده و زمان تمیز کردن و شستشوی آن فرارسیده است.

قالیشویی و مبل شویی در تهران

اگر برای شستشوی فرش و مبل نیاز به کمک دارید، بهترین مکان برای اعتماد کردن و سپردن فرش، موکت و مبل تان، قالیشویی توحید است. تکنسین های فرش شویی و مبل شویی ما هر کدام به صورت تخصصی در حیطه فعالیت خود، کار می کنند و بنابراین شما می توانید بابت سپردن این وسایل گران قیمت تان به ما، آسوده خاطر باشید.

برای رزرو خدمات آنلاین قالیشویی توحید در تهران یا کرج و حومه، می توانید وارد وبسایت مجموعه توحید شده و به راحتی از بخش سفارش آنلاین قالیشویی در بالاس صفحه، هر خدمتی را که بخواهید، ثبت سفارش کنید. ثبت سفارش از وب سایت، زمان و مکان ندارد و در هر کجا که باشید در هر ساعتی از شبانه روز، می توانید خدمات موردنظر خود را رزرو کنید.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید با شعبات فعال متعدد در سطح شهر تهران، همه روزه آماده پذیرش سفارشات شما می باشد. چه بخواهید فرش تان را بشویید و چه آنکه بخواهید مبل تان را در منزل شستشو دهید، ما همواره در کنار شماییم.

خدمات مبل شویی در منزل قالیشویی توحید به سراسر تهران بزرگ و حومه آن به علاوه تمام محلات کرج ارائه می شود. پس نیازی به نگرانی بابت منطقه محل سکونت تان نیست. شما هر کجا باشید، تنها با یک تماس با سرشماره 1864 می توانید تکنسین های مبل شویی ما را درب منزل تان ملاقات کنید.

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.