برند انگلیسی رولزرویس همواره به تولید خودروهای لوکس و استثنایی معروف بوده است. اگر این شرکت خودروهایی نظیر وانت و کامیون یا حتی بتموبیل تولید کند، نتیجه چه خواهد بود؟
تا چندی پیش رولزرویس تمرکز خود را بر تولید خودروهای سدان لوکس و کوپه قرار داده بود. عرضهی خودروی شاسی بلند این شرکت، تمایل رولزرویس را برای ورود به بخشهای دیگر بازار خودرو نشان میدهد.
مقالههای مرتبط:
توسعهی این برند، این ایده را در ذهن ایجاد میکند که اگر رولزرویس وارد بخشهای بسیار خاص و ویژهی بازار خودرو شود، چه پیش میآید. رندرهای در این مقاله پاسخ این سوالات را به همراه دارند. خودروهایی از قبیل هاچبک، وانت و مینیون. برای هر یک از این خودروها، هنرمندان بسیاری با درنظر گرفتن ظاهر خاص رولزرویس، تصاویری را طراحی کردهاند.
کراساور رولزرویس
حال که رولزرویس وارد بازار خودروهای شاسی بلند شدهاست، ورود آن به بازار خودروهای کراساورهم دور از ذهن نیست. تصویر شبیهسازی شدهی زیر، یک کراساورکوچک و کوپهی رولزرویس را نشان میدهد.
درست است که این شرکت با تولید کالینان به بازار شاسی بلندها وارد شده است اما این خودرو، خودرویی نیست که بتوان با آن به صحرانوردی و رانندگی خارج جاده پرداخت. تصویر پایین خودرویی را نشان میدهد که دقیقا برای همین کار طراحی شده است. خودرویی با چرخهای عظیم و سپرجلو و عقبی که از جیپ رنگلر الهام گرفته شدهاند. این خودرو میتواند رانندگی خارج جاده را در کنار راحتی و لوکس بودن به شما عرضه کند.
وانت رولزرویس
حداقل در آمریکا، وانتهای لوکس بخش زیادی از بازار خودرو را در اختیار دارند. وانتهایی نظیر فورد اف ۱۵۰، دوج رم ۱۵۰۰ و شورلت سیلورادو. با عرضه شدن کالینان، ورود این شرکت به بازار وانتها امری دور از ذهن نیست. در ادامه تصویر وانتی را میبینید که بر پایهی نمادها و ویژگیهای خاص رولزرویس طراحی شدهاست.
مینیون رولزرویس
بازار مینیونهای در حال حاضر خواهان زیادی ندارد. از آنجایی که کراساورها جای مینیونها را گرفتهاند و عملکردی مشابه آنها دارند، مینیونها کمی به حاشیه کشیده شدهاند. رولزرویس توانایی آن را دارد که این بازار را مجددا احیا کند. مینیون رولزرویس باید خودرویی باشد که پرنس ویلیام و کیت میدلتون با آن به کاخ باکینگهام وارد شوند.
یکی از مشاغل بسیار سخت و دشوار، رانندگی کامیون است که نیازمند رانندگی طولانی مدت و تمرکز بسیار است. رولزرویس با ساخت یک کامیون لوکس و راحت میتواند سختی این کار را تا حد زیادی کاهش دهد. قابلیتهایی نظیر اتاق استراحت لوکس، کابین راحت و طراحی زیبا از ویژگیهای خاص این کامیون هستند.
شاید خیلی اتفاق جالبی نباشد اگر رولزرویس وارد بازار خودروهای پنجدر کوچک و هاچبک شود. با این حال، تصویر بالا نشان میدهد که رولزرویس کوچک و هاچبک چندان هم خودروی بدقیافهای نخواهد بود.
کلاسیک اسپورت رولزرویس
رولزرویس تاکید زیادی بر خودروهای لوکس و اسپورت دارد. اما چه اتفاقی میافتد اگر رولزرویس تمرکز خود را بر خودروهای دهههای ۷۰ و ۸۰ میلادی قرار دهد؟ این خودرو چیزی شبیه به تصویر زیر خواهد بود. خودرویی با ظاهر مشابه جگوار تایپ E با این تفاوت که کاپوت بلندتر و لبههای خاص رولزرویس هم در آن دیده میشوند. شاید واردنشدن رولزرویس به این بخش کاری درست و منطقی باشد.
خودروی پرنده
چندین دهه پیش، آن بخش از رولزرویس که به تولید خودرو میپرداخت، با بخشی که به تولید موتور هواپیما مشغول بود در یک شرکت قرار داشتند. اما این دو بخش در سال ۱۹۷۳ از یکدیگر جدا شدند. تصویری که در ادامه مشاهده میکنید، به شما نشان میدهد که اگر بخش تولیدکنندهی خودرو و بخش سازندهی هواپیمای این شرکت به هم بپیوندند، چه محصولی تولید خواهد شد. این خودروی پرنده نهایت تجمل را در کنار سواری راحت و رانندگی بدون ترافیک به ارمغان میآورد.