کوچکترین کراساوور هیوندای رکورد ایمنی موسسه IIHS را شکست
تقریبا یک سال پیش و در نمایشگاه خودروی نیویورک بود که هیوندای از کراساوور پایینرده خود با نام ونیو (Venue) پردهبرداری کرد. این کراساوور کوچک بر مبنای پلتفرم اکسنت توسعه یافته و در سگمنت B یا همان sub-compact جای میگیرد.
شاید بدانید که موسسه IIHS در تستهای خود سختگیری بیشتری به خرج میدهد. این موسسه آمریکایی برای سال 2020 سختگیرتر هم شده و برای اعطای امتیاز کامل ضوابط و معیارهای جدیدی تعریف کرده است. وجود سیستمهای پیشگیری از وقوع تصادف، عملکرد مناسب در لحظه برخورد، کسب امتیاز «خوب» در شش تست مختلف و امتیاز «قابل قبول» توسط چراغها از جمله فاکتورهای لازم برای دریافت بیشترین امتیاز ممکن هستند.
هیوندای ونیو چه در نسخه استاندارد چه در نسخه مجهز به آپشنهای اضافی در بخش پیشگیری از وقوع تصادف بیشترین امتیاز را از IIHS اخذ کرده است. نسخه استاندارد این خودرو در بخش پیشگیری از برخورد با عابرین پیاده امتیاز «پیشرفته» و نسخه آپشنال امتیاز «برتر» را به خود اختصاص داده است.
ونیو از لحاظ عملکرد در لحظه برخورد هم امتیاز «خوب» و از لحاظ نوردهی چراغهای LED آپشنال امتیاز «قابل قبول» را کسب کرده است. به گفته IIHS اگر چراغهای LED در ونیو آپشنال نبودند، نسخه استاندارد این خودرو نیز میتوانست بیشترین امتیاز ممکن یعنی Top Safety Pick + را از این موسسه دریافت کند.
بد نیست اشاره کنیم برخی از فاکتورهایی که باعث شده هیوندای ونیو با استقبال روبرو شود، عبارتند از کابین مجهز و راحت برای راننده و سرنشینان، فضای گسترده داخلی علیرغم ابعاد کوچک و طراحی متمایز در بین رقبا. قدرت کم موتور یکی از انتقاداتی است که نسبت به این کراساوور کوچک مطرح شده که البته آن هم با در نظر گرفتن کلاس خودرو تا حدی قابل چشمپوشی است.