آتش سوزی در شهرک صنعتی شمس آباد خسارات مالی زیادی برجای گذاشت

حمید امدادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: در پی تماس تلفنی با سامانه 125 مبنی بر آتش سوزی در دوسوله سه هزار متری واقع در اتوبان تهران – قم شهرک صنعتی شمس آباد، ستاد فرماندهی ایستگاه های 50، 35 و 82 به همراه تانکر و خودروی حامل دستگاه تنفسی را به محل حادثه اعزام کرد.

وی افزود: در این حادثه دوسوله که یکی از آنها کارگاه تولید شیر آلات و دیگری مواد شوینده بود دچار حریق بسیار شدیدی شده بود که آتش نشانان با حضور در محل حادثه و قطع جریان برق و گاز اقدام به مهار آتش کردند.

امدادی تصریح کرد: آتش نشانان ابتدا از سرایت آتش به سایر سوله ها جلوگیری و به سرعت اقدام به مهار و خاموش کردن آتش شدند که به دلیل وسعت زیاد آتش این عملیات بیش از شش ساعت به طول انجامید.

مسوول روابط عمومی منطقه هفت آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و فقط تعدادی از آتش نشانان به دلیل دود گرفتگی به اورژانس انتقال پیدا کردند و سوله های آتش گرفته خسارات مالی شدیدی را متحمل شدند.

وی تاکید کرد: علت حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی در حال بررسی است و احتمالا بی احتیاطی کارگران علت حادثه است.

شهرستان ری به دلیل وجود شهرک های صنعتی و انبارهای متعدد جهت نگهداری مواد اولیه همواره در معرض وقوع حوادثی از این قبیل است، حال در صورت نبود وسایل و امکانات مناسب آتش نشانی و همچنین نزدیک نبودن این امکانات در مجاورت این شهرک ها می تواند خسارات جبران ناپذیری را به جان و مال افراد وارد آورد و این نگاه ویژه مسوولین شهری به موضوع را می طلبد.

آبادآتشبرجایخساراتدرزیادیسوزیشمسشهرریشهرکصنعتیمالیگذاشت
نظرات (0)
Add Comment