آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آتش سوزی در شهرک صنعتی شمس آباد خسارات مالی زیادی برجای گذاشت

حمید امدادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: در پی تماس تلفنی با سامانه 125 مبنی بر آتش سوزی در دوسوله سه هزار متری واقع در اتوبان تهران – قم شهرک صنعتی شمس آباد، ستاد فرماندهی ایستگاه های 50، 35 و 82 به همراه تانکر و خودروی حامل دستگاه تنفسی را به محل حادثه اعزام کرد.

وی افزود: در این حادثه دوسوله که یکی از آنها کارگاه تولید شیر آلات و دیگری مواد شوینده بود دچار حریق بسیار شدیدی شده بود که آتش نشانان با حضور در محل حادثه و قطع جریان برق و گاز اقدام به مهار آتش کردند.

امدادی تصریح کرد: آتش نشانان ابتدا از سرایت آتش به سایر سوله ها جلوگیری و به سرعت اقدام به مهار و خاموش کردن آتش شدند که به دلیل وسعت زیاد آتش این عملیات بیش از شش ساعت به طول انجامید.

مسوول روابط عمومی منطقه هفت آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و فقط تعدادی از آتش نشانان به دلیل دود گرفتگی به اورژانس انتقال پیدا کردند و سوله های آتش گرفته خسارات مالی شدیدی را متحمل شدند.

وی تاکید کرد: علت حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی در حال بررسی است و احتمالا بی احتیاطی کارگران علت حادثه است.

شهرستان ری به دلیل وجود شهرک های صنعتی و انبارهای متعدد جهت نگهداری مواد اولیه همواره در معرض وقوع حوادثی از این قبیل است، حال در صورت نبود وسایل و امکانات مناسب آتش نشانی و همچنین نزدیک نبودن این امکانات در مجاورت این شهرک ها می تواند خسارات جبران ناپذیری را به جان و مال افراد وارد آورد و این نگاه ویژه مسوولین شهری به موضوع را می طلبد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.