آماده اعلام خواهرخواندگی و تبادل تجربه و اطلاعات با شهرداری تهران هستیم

به گزارش راگانیوز  صبح امروز شهردار شهر قدیم سارایوو در دیدار صمیمانه با شهردار منطقه 20 ضمن ابراز خرسندی از رشد و توسعه شهر تهران گفت: آمادگی اعلام خواهرخواندگی و تبادل تجربه و اطلاعات با شهرداری تهران را داریم.

سید احمد صفوی، شهردار منطقه 20 در این دیدار که سفیر بوسنی در تهران و معاون شهردار سارایوو در امور آموزش و پرورش و تربیت بدنی نیز حضور داشتند، ضمن خوشامدگویی به هیئت سارایوو، از حضور شهردار سارایوو در این منطقه ابراز خرسندی کرد.

وی با اشاره به این‌که منطقه 20 در محدوده شهرری به‌عنوان یک شهری با قدمت بیش از 6 هزار ساله واقع شده است، گفت: وجود بارگاه مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و امامزادگان مجاور از ویژگی‌های مهم این منطقه محسوب می‌شود.

شهردار منطقه 20 همچنین به آثار باستانی ری اشاره کرد و افزود: شهرری به لحاظ وجود حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) به عنوان قبله تهران شناخته می شود و هر روز جمع کثیری از شهروندان از اقصی نقاط کشور برای زیارت این امامزادگان به این منطقه مشرف می‌شوند.

وی ضمن ارائه توضیحاتی در ارتباط با مشخصات و بافت منطقه 20 بیان داشت: با تدبیر شهردار تهران شهرداری از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل شده است و با اجرای محله محوری، مدیریت محله و شورایاری‌ها در اداره محلات و شهر سهیم هستند.

ابوالقاسم‌پور رئیس اداره تربیت‌بدنی منطقه 20 و علیرضا فغانی کارشناس امور ورزش و داور بین‌المللی فوتبال نیز در این دیدار با توضیحاتی در ارتباط با اقدامات ورزشی انجام شده و کسب مدال توسط قهرمانان ورزشی شهرری بیان کردند.

تشریح ساختار و امکانات شهر قدیم سارایوو

ابراهیم حاجی‌بایریچ، شهردار سارایوو در ادامه از حضور در منطقه 20 ابراز خرسندی کرد و توضیحاتی در خصوص ساختار و امکانات شهر قدیم سارایوو بیان کرد.

 در پایان این دیدار صمیمانه که با حضور مشاور و مدیر دفتر شهردار، معاونان امور اجتماعی، فرهنگی و برنامه ریزی و توسعه شهری، مدیر روابط‌عمومی، رئیس اداره تربیت‌بدنی و مشاور امور بانوان در دفتر شهردار منطقه 20 برگزار شد، از سوی شهردار منطقه  هدایایی به رسم یادبود به شهردار سارایوو و هیئت همراه اهدا شد.

پس از این دیدار هئیت سارایوو به همراه نمایندگان مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل از مرکز ری شناسی، برج تاریخی طغرل، تپه چشمه علی و بازار قدیم ری بازدید کرده و به زیارت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و امامزادگان مجاور تشرف یافتند.

گفتنی است، در این بازدید معاون اجتماعی فرهنگی، مشاور امور بانوان، مدیر روابط‌عمومی، شهرداران نواحی یک و 5 منطقه 20 هیئت سارایوو را همراهی کردند.

دیدارشهرداریشهرریمنطقه 20
نظرات (0)
Add Comment