آموزش تنها راه پیشگیری و کنترل اختلالات ناشی از کمبود”ید” است

به گزارش راگا نیوز به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، ماندانا دقیقی کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه از برنامه‌های مختلف شبکه شهرری در ارتباط با پیشگیری و کنترل اختلالات ناشی از کمبودید سخن گفت.

دقیقی با اشاره به برگزاری کمیته این برنامه گفت: در این کمیته فعالیت‌های واحدهای مختلف ازجمله آموزش بهداشت، سلامت جوانان و مدارس، بهداشت محیط، سلامت خانواده و تغذیه مورد ارزیابی قرار گرفت.

کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه افزود: یکی از مهم‌ترین تصمیم‌گیری‌های این کمیته افزایش فعالیت‌های آموزشی بود؛ زیرا مشخص‌شده است مردم در صورت داشتن اطلاعات صحیح، روش درست را انتخاب می‌کنند.

برگزاری جلسات آموزشی در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی و مدارس، هماهنگی با سازمان‌ها و اداره‌های شهرستان جهت آموزش به کارکنان و تهیه و توزیع جزوات آموزشی از مصوبات این کمیته بود.

دقیقی از سنجش میزان استفاده خانوارهای روستایی از نمک یددار خبر داد و گفت: در این برنامه ده درصد نمک آشپزخانه خانوارهای روستایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا میزان مصرف نمک تصفیه‌شده یددار مشخص شود.

کارشناس تغذیه از بررسی نمک مصرفی رستوران‌ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی خبر داد و گفت: این بررسی به‌طور مرتب توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام می‌شود تا از سلامت نمک مصرفی مراکز مذکور مطمئن شویم.

بهداشتریشبکهشهرریید
نظرات (0)
Add Comment