آموزش سواد و مهارت‌های زندگی به اولیا مشکلات دانش‌آموزان را کاهش می‌دهد

 به گزارش راگانیوز ، کارگروه تخصصی طرح با سواد کردن اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان استان با حضور معاونان سوادآموزی، آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در دفتر معاونت سوادآموزی تشکیل شد.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه طرح وزارتی با سوادکردن اولیای بی‌سواد در سال 93 و 94 به استان‌ها ابلاغ شد و امسال نیز تمدید شده است، اظهار داشت: در کلاس‌های سوادآموزی علاوه بر آموزش سواد خواندن و نوشتن، مهارت‌های زندگی و فرزندپروری و … نیز آموزش داده می‌شود.

سعید شهریاری گفت: می‌توان با استفاده از پتانسیل معاونت آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه و زیر مجموعه‌هایشان در مناطق جهت تشکیل حداقل یک کلاس سوادآموزی در هر مدرسه اقدام کرد.

وی ادامه داد: با ایجاد کمپین در بین مدیران مدارس می‌توان جهت آموزش به افراد بی‌سواد به‌عنوان یک مسئولیت اجتماعی در جذب اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان که یکی از اهداف معاونت سوادآموزی می‌باشد سریع‌تر عمل کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر این‌که ارتباط معنی‌داری بین سوادآموزی و کاهش فقر، کاهش مرگ و میر، کاهش خشونت و … وجود دارد ، تصریح کرد: با آموزش سواد و مهارت‌های زندگی به اولیای بی‌سواد مشکلات دانش‌آموزان نیز کمتر می‌شود.

زندگیسوادشهرریمهارت
نظرات (0)
Add Comment