آیت الله ری شهری: علمی که توأم با معنویت نباشد در اختیار استکبار است

 به گزارش راگانیوز ؛ آیت الله محمدی ری شهری در دیدار با رؤسای دانشگاهها که به مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه در دارالتولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: این جلسات زمینه ای برای بهره مندی بیشتر و خدمت به مردم در عرصه فرهنگی است و وحدت حوزه و دانشگاه را تحکیم می بخشد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه ائمه اطهار علیهم السلام افزود: اهل بیت(ع) برکت خیر هستند و برکات متراکم و بادوام حضرت حق تعالی در آنها نهفته شده و هرکس بخواهد از این برکات بهره مند شود راهی جز ارتباط با ائمه(ع) ندارد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) تصریح کرد: روز قیامت رسول گرامی نور الهی متعلق می شود و امیرالمومنین(ع) یک ارتباط معنوی با پیامبر پیدا می کند و ائمه(ع) نیز به ترتیب ارتباط معنوی با حضرت علی(ع) که سلسله می رسد به پیامبر(ص) و شیعیان نیز از نور ائمه(ع) بهره مند می شوند.

محمدی ری شهری ادامه داد: ارتباط با خاندان اهل بیت(ع) خیر مداوم دارد و محدود به صد سال، هزارسال و یک میلیارد سال نیست. اگر انسان ارتباطش را با ائمه اطهار(ع) محکم تر کند برای خودش خوب است امامان به ما نیاز ندارند بلکه ما به آنها نیاز داریم و باید دنبال آنها باشیم.

وی ضمن تشکر از اساتیدی که با تشکیل این جلسه زمینه همراهی و همکاری با آستان مقدس را فراهم کرند، گفت: با عنایت خداوند امیدوارم خادمان دانشگاهی کار گسترده ای انجام بدهند و اقدامی ارزشمند در جهت ترویج فرهنگی و معرفی این بزرگوار شکل بگیرد و کاری برای خدا در خدمت حضرت عبدالعظیم(ع) و برای مردم انجام بگیرد.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: با این اقدامات خادم افتخاری سراسری در بعد فرهنگی و ابعاد دیگر در دانشگاهها انجام می گیرد که بخشی از خدمتها را به حضرت عبدالعظیم(ع) اهدا کنند و از برکات آن خود و خانواده شان بهره ببرند.

محمدی ری شهری در ادامه بیان کرد: برای اینکه ببینیم مقصود حضرت امام راحل از وحدت حوزه و دانشگاه چه بوده و این موضوع چه میزان تحقق داشته و تا چه حد در حد شعار مانده و چقدر فاصله ایجاد شده است، نیاز به بررسی بیشتری دارد.

وی منظور امام(ره) را از دو زاویه بررسی کرد و افزود: اول کسانی که علم را برای علم می خواهند و هدفشان این است که باسواد شوند و از علم برای زندگی خود بهره ببرند و دوم افرادی که علم را برای خدمت به مردم می خواهند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ادامه داد: در مورد اول چه در علوم حوزوی و چه دانشگاهی نه تنها علم در خدمت مردم قرار نمی گیرد بلکه بر ضد مردم و در اختیار استکبار است ولی اگر علم توام با معنویت باشد خدمت به مردم است.

افتاب ری

تولیتحرمشهرری
نظرات (0)
Add Comment