آیین تشییع و تدفین پیکر مرحومه مرضیه حدیدچی در حرم مطهر امام راحل برگزار شد + تصاویر

به گزارش راگانیوز ، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهوری، حجت الاسلام سید علی اصغر حجازی از مسئولان دفتر رهبر معظم انقلاب از جمله مسئولان حاضر در این آیین بودند.

اعضای بیت امام راحل(ره) از جمله حجج اسلام و المسلمین سید حسن خمینی و سید علی خمینی از دیگر حاضران آیین تشییع و تدفین پیکر مرحومه دباغ بودند.
پیکر مرحوم حدیدچی(دباغ) پس از تشییع در حرم مطهر امام(ره) و اقامه نماز بر پیکر وی توسط حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در صحن حاج آقا مصطفی واقع در ضلع غربی حرم به خاک سپرده شد.
مرضیه حدیدچی (معروف به طاهره دباغ) از مبارزان انقلاب اسلامی که در سال ۱۳۱۸ در همدان دیده به جهان گشود، صبح پنجشنبه در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) درگذشت .
مرحومه دباغ از زندانیان سیاسی، فعال مبارزه مسلحانه با رژیم پهلوی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همدان و از نمایندگان سه دوره مجلس شورای اسلامی بود.
عضویت در شورای مرکزی جمعیت زنان انقلاب اسلامی و تدریس واحد معارف اسلامی در دانشگاه علم و صنعت از دیگر فعالیت های این فقید سعید به شمار می آید.
مرحوم دباغ که نشان ایثار داشت به همراه آیت الله جوادی آملی و محمد جواد لاریجانی یکی از سه نماینده‌ای بود که ۱۱ دی ۱۳۶۷ پیام امام خمینی (ره) را به میخائیل گورباچف رهبر اتحاد جماهیری شوروی سابق رساند.

تشیعشهرریمرقد امام
نظرات (0)
Add Comment